Nikon Capture 4.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Hallo,

Heb vorig jaar Nikon Capture op mijn computer geinstalleerd zonder problemen het programma liep als een trein. (AMD Athlon Thundebird 1000mhz)
Heb een maand geleden een nieuwe computer aangeschaft (AMD Athlon 64, MSI K8N Neo Platinum nForce 3 moederboard, Asus V7700 DeLuxe graphische kaart en 1Gb Ram geheugen) Het installeren van het programma gaat zonder problemen, echter als ik het Prg aan klik om het op te starten krijg ik heel kort een blauw scherm met tekst en start de computer opnieuw op.
Het Bericht dat daarna aangemaakt wordt door Windows om te versturen naar Microsft geeft aan dat het zich om een hardware stuurprogramma gaat wat het probleem veroorzaakt, heb echter alle updates uitgevoerd die ik kon doen (BIOS, Hardware drivers, Windows updates) Heb zelfs Winows opnieuw geinstalleerd zonder al de moederboard drivers etc. niets mag baten krijg Nikon Capture niet meer aan het lopen, heb het programma echter nodig voor mijn Nikon D70.
Wie weet hiervoor een oplossing???

JohnMGD.

Zou je misschien iets van wat er in die foutmelding staat kunnen weergeven hier?

Hallo,

Het enige wat ik te zien krijg is een blauw scherm gedurende 1 a 2 seconden, kan niet lezen wat er op staat, kan beeld ook niet fixeren om bericht te kunnen lezen.
Het bericht dat aangemaakt wordt naar Microsoft vertelt alleen maar dat het om een onbekend hardware stuurprogramma handelt, verder niets.
Sorry meer kan ik ook niet vertellen.

JohnMGD.

Heb van Nikon bericht gekregen over het probleem met Nikon Capture.
Volgens hun ligt het aan de DEP cofiguratie (Data Execution Prevention) in Windows SP2.
Heb dit in System properties verandert onder Performance Options/Data Execution Prevention en Nikon Capture zo geconfigureerd dat DEP niet ingrijpt op Nikon Capture, werkt echter niet.
De volgende sugestie die ze doen als bovenstaande niet helpt is het boot.ini file aan te passen, weet echter niet waar ik dat kan vinden en hoe te veranderen.
Advies hierover graag!!!

JohnMGD.

OPLOSSING VOOR HET PROBLEEM:

Heb de oplossing voor het probleem gevonden op een Forum site op internet:

- Run de Regsweeper van de Nikon Capture CD
- DEP configureren in Boot.ini file (/noexecute=optout)
- kopieer de 4.0 en 4.2 istallers naar de desktop.
- Boot computer in SafeMode en istalleer 4.0
- Start prg op in SafeMode en breng het serie nummer in
- Installeer, tevens in SafeMode, versie 4.2update
-Boot computer weer op in Normale mode.

KIND DOET DE WAS

Misschien dat U hiermee meer mensen kunt helpen

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan