Nikon Coolpix 3500 op Win95

Status
Niet open voor verdere reacties.

garfield

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
hallo,
ik heb een laptop waar nog Win95 op staat (kan daar niets anders opzetten omdat die van het bedrijf is...).

Ik heb nu al USBSUPP.EXE en USBUPD2.EXE geinstalleerd, waardoor nu mijn Coolpix3500 door mijn windows gezien wordt. In mijn device list staat die onder IMAGE als "Nikon Coolpix 3500". Wanneer ik nu mijn verkenner (explorer) opstart, had ik verwacht om daar een nieuwe 'drive' te zien, om dan via de directory dcim naar de foto's te gaan. De cam verschijnt echter niet op de lijst....

De Nikon View 5 software wil ook niet installeren omdat die pas vanaf Win98SE werkt.

Is er een of andere manier om mijn foto's af te laden van de camera, zonder bijkomende kosten....

Als het op je eigen laptop niet kan, misschien kan je dan aan iemand vragen op dat je bij een ander dan op zijn pc dan doen?

Nee, dat is geen oplossing. Ik heb hier thuis nog enkele XP computers staan, waar deze cam perfect op werkt, maar ik zou mijn laptop willen meenemen om op reis foto's te kunnen afladen...

Ik neem aan dat je een geheugenkaartje hebt.
Dan zou je een kaartlezer kunnen aanschaffen.
Zo duur zijn die niet.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door esjeka
Ik neem aan dat je een geheugenkaartje hebt.
Dan zou je een kaartlezer kunnen aanschaffen.
Zo duur zijn die niet.

Nee, dat klopt, maar de meeste werken OOK via USB, dus geen oplossing voor mijn probleem...

en al met irfanview geprobeert?
(of lukte dat niet)

Ja, al geprobeerd.

Eerst met de Nikon Coolpix 3500 in de USB mode "Mass Storage Device" en dat werkte niet.

Daarna wou ik de cam omschakelen naar PTP mode, maar toen was de accu leeg. Die ligt nu op te laden. Daarna kan ik dat ook nog eens proberen...

alvast bedankt voor de suggesties.

Ondertussen heb ik ook al een noodplan: met een Linux Knoppix CD kan ik booten vanaf de CDrom, en de camera aanspreken en de foto's kopieren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan