Nikon D60 + 18-55 VR + 55-200 VR

Status
Niet open voor verdere reacties.

josje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Hoi,

Ik ben een echte beginner op Digitaal spiegelreflex gebied, maar omdat ik wel graag echt mooie foto's maak ben ik er wel aan toe, ik wil kunnen fotograferen wat ik zie. Eind september gaan we reizen en wil ik er dus één hebben aangeschaft. Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag;

Mijn interesse gaat uit naar de Nikon D60 + 18-55 VR + 55-200 VR. Dit is een zeer gunstig geprijste kit. Nu las ik onlangs dat het beste is eerst de lenzen uit te zoeken en daarna pas de body. Alleen, door gebrek aan ervaring (heb wel een boekje aangeschaft, maar dat droge kost) heb ik natuurlijk weinig benul welk resultaat ik met welke lens behaal, gewoon omdat ik het resultaat niet ken.

Wie kan mij vertellen of bovenstaande kit een goede keuze is voor een echte beginner? Ook is mijn budget zeer beperkt. Ik wil graag minimaal een 23mm (Nikon 1.5 wordt 35mm) en een lens met max 200mm.

Hoor het graag! Gr. Josje

Had eind vorig jaar hetzelfde dilema:(. Ik ben van een analoge slr met twee zoomlenzen (28/80 en 80/200) overgestapt naar een digitale slr. In eerste fase wou ik een degelijke camera (niet een top model) met een all round zoomlens, de keuze viel uiteindelijk op een Canon 450D met 18 - 200mm kitlens (die op dat moment net uit was). Het voordeel van deze lens is dat je de volledige range in één lens hebt (analoog = 28-300mm) wat het tot een uitstekende snapshot lens maakt, weliswaar met compromissen. Mijn broer heeft ondertussen op zijn Nikon D40 zijn twee zoomlenzen vervangen door een Sigma 18-200 met stabilisator, vooral omdat hij al enkele leuke shots heeft moeten missen tijdens zijn reizen wegens de verkeerde lens op de camera:rolleyes:
Het veelvuldig wisselen van lenzen zeker in de field heeft ook tot gevolg dat je redelijk wat stof in je camera krijgt en dit geeft natuurlijk artifacten op je foto's. Je zal je camera regelmatig moeten (laten) kuisen.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan