niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
een kennig van me heeft zijn computer geformatteerd. Nog niks aan de hand maar toen hij win 98 2nd edition erop wou zetten ontstonden de problemen. Momenteel zijn er deze foutmeldingen (op gestart met opstartdiskette)

format c: => Het mediumtype is ongeldig. Bezig met het lezen van c: (afbreken, opnieuw, mislukt)

format d: => Formatteren van D wordt niet ondersteund. Het formatteren is beëindigd.

Bij het proberen van het installeren van windows loopt de computer vast.

Computer: Amd 1300 Mhz
Harde schijf 40 GB verdeelt in een C: en een D;
Cd-rom => E:
meer weet ik er helaas niet over op dit moment

Wat moet ik doen om de computer weer aan de praat te krijgen?

Grtz Ptje

Hallo..

Je kunt ook met fdisk proberen om de partitie te verwijderen en een nieuwe aanmaken en activeren.
En dan win cd erin en voordat de instalatie begint formateren .. Kan ook met opstartdiskette formateren.
Grtz Oswaldo.r

fdisk heb ik wel eens van gehoord maar kweet niet echt hoe dat werkt?

Grtz Ptje

Als je nooit met fdisk hebt gewerkt moet je dat zeer zeker NIET gaan doen zonder deskundige hulp bij de hand. Op zich is het een redelijk klein maar geen simpel progje.
Er verschijnen "kreten" in beeld die de gemiddelde pc-gebruiker doen "griezelen".

Zoek op het www eerst naar een gedegen beschrijving van de schermen / opties die fdisk je biedt voordat je begint.

Geplaatst door paulburuma
fdisk heb ik wel eens van gehoord maar kweet niet echt hoe dat werkt?

Grtz Ptje
Hey .
Kijk een hier daar staat alles beschreven hoe je fdisk moet uitvoeren.
Grtz oswaldo.r

ik ben gewent aan
format c:
opnieuw opstarten met bootdiskette
cdrom erin
setup
en klaar

Maar ik zal proberen ff wat te vinden over fdisk

ik weet voorlopig even genoeg

ik ga hier vanavond of morgen mee aan de slag.

resultaat komt hier nog wel te staan

Grtz Ptje

Geplaatst door oswaldo.r

Hey .
Kijk een hier daar staat alles beschreven hoe je fdisk moet uitvoeren.
Grtz oswaldo.r
Hier het begin van die site.
http://go.to/wintips
Er staan een hoop nuttige tips op voor Windows en lekker in het Nederlands.
Hij is gemaakt door Tazman een mede Helpmijer.:)

Wat je ook nog kan proberen is opstarten met diskette
en dan fdisk /mbr

denk niet dat het helpt maar je kan het nat. proberen

vorderingen: ik heb net van de F: (die volgens mij niet bestaat) de c en de d opnieuw geformatteerd zonder problemen

inmiddels werkt de computer weer. Nou heb ik nog een klein vraagje. Hoe dit heeft kunnen gebeuren. Want hij heeft alleen maar geformatteerd.

Grtz Ptje

zoals je zelf schrijft ontstonden de foutmeldingen toen hij wilde gaan formatteren vanaf bootdisk. Wellicht was de boottdisk corrupt?

het zou kunnen maar in ieder geval draait de computer weer soepel en ik heb gelijk even norton 2003 erop gezet omdat er helemaal geen virusscanner op stond. En daar zijn alle problemen waarschijnlijk begonnen.

Grtz ptje

Bedankt voor de hulp allemaal
en ik weet nu ook hoe ik met fdisk om moet gaan, dus ik heb ook nog weer wat geleerd.

Fdisk is tegelijk moeilijk en makkelijk. De 1e keer dat je al die termen ziet, schrik je je 't lazarus. Als je idd. wat uitprobeert blijkt het achteraf niet zo moeilijk als dat 't leek. Voordeel is dat je niks "stuk" kan maken. Na te hebben geFdisk-ed moet je sowieso formatteren. In 't slechtste geval ben je een hele poos zoet als je verkeerde dingen doet.............. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan