Niks meer.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
ik heb hier een laptop staan met windows 95 erop en nu start ie niet meer op: deze foutmelding komt er te staan:Msgsrv32 Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgeloten. neem contact op met uw leverancier als het probleem zich blijft voordoen. en dan zijn er twee knoppen sluiten en details maar voor ik daar op kan klikken doet de computer niks meer. Maar nu staat er ergens nog een excel bestand is die nog te redden? en de computer hoe krijg ik die weer aan de praat;
ps. in veilige modus gebeurd hetzelfde.....

Grtz Ptje.nl :(

In dit artikel geeft microsoft de schuld aan de screensaver, of iets wat daarmee te maken heeft. De oplossing gaat er wel vanuit dat je nog iets kan doen, dus dat helpt je niet veel.

Wat je wel kan doen om je excel bestand te redden is opstarten met een w98 opstartdiskette, te kiezen voor msdos modus en je bestand handmatig in dos kopiëren naar een flop.

Voor de rest vrees ik dat je wellicht een herinstallatie van windows moet doen.

Je gebruikt een opstartdiskette waardoor je in dos komt. Dan ga je naar de lokatie van het bestand middels het cd (change directory) commando. Voorbeeld:

je staat in c:\

je typt cd mijn documenten

en je komt in c:\mijn documenten

Als je bij de lokatie van het bestand bent, kopieer je het bestand naar een floppy. Voorbeeld:

je staat in c:\mijn documenten

je typt copy naambestand.xls a:

en hij kopieert het bestand naar je A-drive.

Dit gaat niet lukken als je bestand groter is dan 1,44 Mb, omdat ie dan niet op de flop past. Indien dat het geval is, is er nog wel een andere mogelijkheid om het bestand op een andere compu te krijgen.

Dus je weet niet meer hoe het bestand heet? Weet je wel waar het staat? Als je nl weet in welke directory het bestand zicht bevindt, kun je daarnaar toe gaan met het cd commando. Eenmaal daar aangekomen kun je het dir (directory) commando geven, waarna je een lijst krijgt met alle bestanden die in die map staan. Eventueel kun je nog de schakeloptie /p toevoegen om niet alle bestanden aan je voorbij te zien flitsen, maar ze per pagina te bekijken. Dus:

dir /p

Mocht je nou wel een deel van de bestandsnaam weten, dan kun je uitgebreider zoeken. Stel je weet dat de eerste 4 letter van het bestand 'naam' zijn. Dan kun je alle mappen nazoeken dmv het volgende commando:

dir naam*.* /s/p

*.* zijn wildcards en zeggen eigenlijk 'alles wat erna komt'. De optie /s betekent dat ie in alle mappen gaat zoeken.

Aangezien je zegt dat het een excel bestand is, kun je ook daarop zoeken:

dir *.xls /s/p

Ik hoop dat dit wat helpt, vertel anders eens wat je wel weet (lokatie, naam), dan kunnen we wellicht gerichter zoeken.

het bestand is waarschijnlijk in mijndocumenten opgeslagen maar daar kan ik m niet in vinden. Ik weet wel dat het bestand of huishouden of huishouding heet. (waarschijnlijk) tevens weet ik dat het bestand altijd in de de standaard map werd opgeslagen dus niet op een speciale locatie en volgens mij moet dat mijndocumenten zijn

Grtz Ptje.n;

Wat voor laptop is het ?
Merk
Model

Is het probleem zo maar gekomen ?

laptop is oud.. kweet er verder niet echt veel van 486 denk ik windows 95

grtz Ptje.nl

Hoe het probleem is ontstaan weet ik niet ik geloof spontaan.....

Wat je nog zou kunnen proberen is win95 er overheen te installeren.

Lukt het je om in mijn documenten te komen in Dos?

Kies daar dan voor dir/p of dir huis*.*

Als ie er staat, moet je m kunnen zien.

Of wat ik al zei vanuit c:\ het commando dir huis*.* /s/p geven, dan zoekt ie de hele c-schijf af.

Ik neem niet aan dat je met zo'n oud beestje ook meerdere partities hebt, maar anders moet je hetzelfde commando daar proberen....

Wat je nog kan proberen is, duik de bios in en kijk of daar bij het powermanagement (energysaving) op disabled staat, anders dat even doen dus.
Twee maal powermanagement, dus vanuit de bios en vanuit windows, gaat in 99% van de gevallen fout met win95.

Bestand volgens mij gevonden maaaaar.............. hij maakt er een snelkoppeling van volgens mij....

het station of de netwerkverbinding waar naar de snelkoppeling huisho~1.lnk verwijst, is niet beschikbaar. kijk of de schijf is geplaatst of de netwerkverbinding beschikbaar is en probeer het opnieuw

en nu?

Grtz Ptje.nl

Probleem is opgelost, ik had een snelkoppeling te pakken, inmiddels heb ik het bestand gevonden.

Grtz Ptje.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan