niks verwijderen knoppix

Status
Niet open voor verdere reacties.

irobis

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Even een vraagje ik heb knoppix gedownload voor het geval windows niet meer wil starten en ik bijv een bestand moet verwijderen maar dat gaat niet omdat windows draait.Ik denk even de cd erin en verwijderen maar dat lukt niet krijg steeds acces denied wat doe ik fout?????

geef eens wat meer info.
*Je hebt dus knoppix op cd gebrand.
*En je wil die cd opstarten. (krijg je die opgestard)
*Nu zou linux moeten opstarten (start het op en gaat het naar grafische modus)
*Is je windows partitie gemount?
Ik denk persoonlijk dat je eerst eens wat meer moet leren over linux opzich. Want nu weet je er denk ik niets van en je wil al direct bestanden gaan wissen op een windows schijf?
BTW nu ik eraan denk bestanden wissen op een ntfs schijf zal moeilijk gaan want linux doet dit alleen nog maar in test fase dus er kunnen fouten gebeuren. En standaard is het afgezet

ik ben een leek in linux maar mischien is het dit.
Heb je hem wel op cd laten boot?
Dus in de bios ingestelt bijv: cd-rom;a;hd
mischien doet hij het daarom niet:confused:

Geplaatst door lamp
geef eens wat meer info.
*Je hebt dus knoppix op cd gebrand.
*En je wil die cd opstarten. (krijg je die opgestard)
*Nu zou linux moeten opstarten (start het op en gaat het naar grafische modus)
*Is je windows partitie gemount?
Ik denk persoonlijk dat je eerst eens wat meer moet leren over linux opzich. Want nu weet je er denk ik niets van en je wil al direct bestanden gaan wissen op een windows schijf?
BTW nu ik eraan denk bestanden wissen op een ntfs schijf zal moeilijk gaan want linux doet dit alleen nog maar in test fase dus er kunnen fouten gebeuren. En standaard is het afgezet

De eerste 3 punten zijn oke, hij staat op cd en hij start op maar nu komt het is mijn partitie gemount????
Weet ik niet. Maar het kan inderdaad zijn omdat het een NTFS partitie is.