niks verzenden vanuit outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irmpie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hallo,

als ik via outlook iets wil verzenden, dan kan dat niet. Ik heb vanochtend zowat de hele ochtend met wanadoo aan de telefoon gehangen. Die wisten het ook niet meer. Ik heb drie twee keer eerder via symantec niet meer kunnen mailen. Nu heb ik norton (symantec) er voor de derde keer op, en nu kan ik wederom niets verzenden. De foutmelding komt ook van symantec. Ik weet het niet meer en wanadoo ook niet.

Groetjes van Irmpie

wat voor melding krijg je dan?
(en kun je wellicht een "printscreen"/screenshot maken?

- Alt + PrintScreen
- en dan plakken in "Paint"

Geplaatst door Irmpie
Hallo,

als ik via outlook iets wil verzenden, dan kan dat niet. Ik heb vanochtend zowat de hele ochtend met wanadoo aan de telefoon gehangen. Die wisten het ook niet meer. Ik heb drie twee keer eerder via symantec niet meer kunnen mailen. Nu heb ik norton (symantec) er voor de derde keer op, en nu kan ik wederom niets verzenden. De foutmelding komt ook van symantec. Ik weet het niet meer en wanadoo ook niet.

Begrijp ik nu goed dat je geen foutmelding krijgt van Outlook, maar van Norton? (Norton AntiVirus of Norton InternetSecurity?) Lukt het mailen wel als je Norton even uitschakelt?

En inderdaad: plaats de foutmelding even.

Wat voor soort Norton gebruik je dan.
De internetsecurity of virusscanner.
Als je internetsecurity gebruikt heb je de instellingen dan niet te hoog staan.
Begrijp ik het goed dat als norton uitstaat het wel wil lukken?

buffy was net iets eerder:confused:

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad en het ligt aan de poorten die outlook en norton gebruiken voor uitgaande mail. Beide gebruiken standaard poort 25 en als die geblokkeerd staat in jouw Norton Firewall dan zal er geen post uitgaan.

Je kunt dus twee dingen doen:

1. Norton firewall instructies geven uitgaande post via poort 25 to te staan; of
2. Je kunt in outlook de poort van jouw uitgaande mail veranderen. Zet er bv een "1" achter zodat de uitgaande poort 251 wordt.

Bij mij heeft dit iig geholpen.
Succes!
PhP

geen mail kunnen verzenden

Hallo,

Ik weet niet hoe of ik dit alles moet doen. Firewall heb ik pas nog verwijderd.

Waarschijnlijk koop ik MCafee .

Bedankt en groetjes van Irmpie

Probeer dan alleen in Outlook de uitgaande e-mail poort te wijzigen. Dat wil ook helpen. Via Extra, Opties, tabblad e-mailinstellingen, e-mailaccounts, bestaande e-mailaccounts wijzigen, meer instellingen, tabblad geavenceerd, en dan het poortnummer voor uitgaande mail wijzigen.

Nogmaals: welke foutmelding krijg je precies?

(Het is erg moeilijk om je vraag te beantwoorden als we alleen maar weten dat je "een foutmelding" krijgt.)

foutmelding

Hallo, bedankt voor je reactie. Ik krijg dus de foutmelding van symantec. Symantec E-mail proxy symantec. Uw emailbericht naar "Irmgard Segerink "<ict.segerink@wanadoo.nl met het onderwerp foutmelding is niet verzonden, omdat de verbinding met emailserver werd onderbroken. Open uw e-mail programma en verzend het bericht opnieuw vanuit de map verzonden berichten.

Dat is de foutmelding. Het heeft volgens mij met symantec te maken. Of ik moet alles opschonen. Mijn emailadressen overschrijven en mijn favorieten opschrijven. En dan alles verwijderen. En helemaal opnieuw opstarten en dan bijvoorbeeld MCAfee erop doen. Van Wanadoo, zeiden ze dat je gratis mcafee erop kon doen. Maar er staan er zoveel.

Groetjes van Irmpie

Re: foutmelding

Geplaatst door Irmpie
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik krijg dus de foutmelding van symantec. Symantec E-mail proxy symantec. Uw emailbericht naar "Irmgard Segerink"<ict.segerink@wanadoo.nl met het onderwerp foutmelding is niet verzonden, omdat de verbinding met emailserver werd onderbroken. Open uw e-mail programma en verzend het bericht opnieuw vanuit de map verzonden berichten.

Dat is de foutmelding. Het heeft volgens mij met symantec te maken. Of ik moet alles opschonen. Mijn emailadressen overschrijven en mijn favorieten opschrijven. En dan alles verwijderen. En helemaal opnieuw opstarten en dan bijvoorbeeld MCAfee erop doen. Van Wanadoo, zeiden ze dat je gratis mcafee erop kon doen. Maar er staan er zoveel.

Groetjes van Irmpie

McAfee is niet gratis, er is alleen een gratis testversie (van 30 dagen, denk ik). Maar Norton verwijderen lijkt me onzin, er zal gewoon ergens iets verkeerd staan ingesteld.

Is het onderstaande ongeveer de foutmelding die je krijgt? (In je bericht is iets weggevallen, volgens mij.)

Symantec E-mail proxy symantec. Uw emailbericht naar "Irmgard Segerink"<ict.segerink@wanadoo.nl> met het onderwerp foutmelding is niet verzonden, omdat de verbinding met emailserver werd onderbroken. Open uw e-mail programma en verzend het bericht opnieuw vanuit de map verzonden berichten.

Het zou wel handig zijn als je de precieze foutmelding even zou geven, liefst in een screenshotje (kun je als bijlage toevoegen).

Laatst bewerkt:
zelfde probleem

Is dit probleem al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Een aantal ( niet alle dus) emails worden niet verzonden met de zelfde melding als irmpie krijgt.
Wie weet hoe dit op te lossen?

Bij mij overigens inderdaad de precieze foutmelding zoals hierboven gequote.

Laatst bewerkt:
Is dit probleem al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Een aantal ( niet alle dus) emails worden niet verzonden met de zelfde melding als irmpie krijgt.
Wie weet hoe dit op te lossen?

Bij mij overigens inderdaad de precieze foutmelding zoals hierboven gequote.
Deze topic stamt uit 2004 en is derhalve dus erg gedateerd, zou je zo vriendelijk willen zijn om je eigen topic te openen en niet meer in oude topics te reageren. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan