Niks werkt meer.... "Onvoldoende opslagruimte"

Status
Niet open voor verdere reacties.

madrofiel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Hey,

nadat ik een patch heb geinstalleerd voor VS2005 op vista met iets in de register en kon ik helemaal niks meer... geen Internet, geen geluid, geen help, geen SYSTEEM HERSTEL!!!!!!!! Als ik systeem herstel opstart krijg ik deze fout:
Code:
Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze bewerking te voltooien. (0x8007000E)

dit is de patch dat ik moest doen:
Code:
cd /d "%programfiles%\Windows Recource Kits\Tools
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subsirectories %windir%\*.* /grant=administrators=f /grant=system=f

in kladblok en dan opslaan als fix_registry_permissions.cmd
hiervoor moest ik iets installeeren om het te laten werken

nu doet VS2005 het wel maar de rest allemaal niet meer :S

ik hoop dat jullie me hieruit kunnen helpen, alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Je start systeemherstel en krijgt deze fout:

Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze bewerking te voltooien. (0x8007000E)

Zorg dat er genoeg ruimte vrij is en start systeemherstel opnieuw? ...

Wanneer ik zoek op je foutmelding kom je veel tegen mbt Outlook Express.
Kan je OE wel opstarten?

Je zou eens je wisselbestand kunnen aanpassen en op 0 kunnen zetten en na een reboot deze weer aan de gewenste groote aanpassen, misschien is die gedefragmenteerd, eventueel in veilige modus doen, als niets in de normale modus werkt.

PS, als een virusscanner aktief hebt staan, zet die eens uit.

Ik heb het geprobeert met dat Wisselbestand maar zonder enige verandering... nog andere ideeën??? :shocked:

Wat is de groote van de Vista partitie? heb je daar 111gig. van in gebruik?
Lees inderdaad veel over outlook, maar dat heeft Vista niet, en over PGP desktop, een beveiligingsprog. maar voor de rest niets.

mijn hele hardeschijf is helemaal voor Vista en het zegt dat ik 101 GB van me hardeschijf nog beschikbaar heb van de 233.... ik heb geen XP er meer opstaan duz..

maar het is ontstaan na die patch in het register.... weet iemand misschien hoe ik dat terug kan draaien??:(

Laatst bewerkt:
het is opgelost :)

ik heb deze patch gebruikt:
Code:
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=Users=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=Users=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=Users=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=Users=f /grant=system=f
subinacl /subsirectories %windir%\*.* /grant=Users=f /grant=system=f

nog bedankt voor de reacties :)

Ik vraag me nog wel even af waar je die eerste patch vandaan hebt gehaald, het enige wat hij doet is de rechten van de genoemde onderdelen (twas alleen je volledige register, je windows map en de volledige systeem schijf (in jou geval dus de heleschijf)) aan de administrators groep toekennen (en vermoedelijk overal verder weghalen) dus twas niet zoń handige patch als je zelf niet toegekend bent aan de administrators groep

tjah ik wist nie dat k nie bij de Administor groep zat :confused: maar door die patch werkt Visual Studio 2005 wel :thumb: dus als eventueel iemand een probleem heft om Visual Studio 2005 op te starten op vista is dit dus de oplossing:

Code:
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=Users=f /grant=system=f /grant=Administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=Users=f /grant=system=f /grant=Administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=Users=f /grant=system=f /grant=Administrators=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=Users=f /grant=system=f /grant=Administrators=f
subinacl /subsirectories %windir%\*.* /grant=Users=f /grant=system=f /grant=Administrators=f

en dan opslaan als registratie_fix.cmd :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan