Beste,
Omdat ik interesse heb om VB te leren heb ik mij een boek aangeschaft van easy computing.
"Visual Basic 2005 Express".
Ik heb het programma ook gedownload via de site van easycomputing om zeker te zijn dat ik de juiste versie had.
Na de installatie vol goede moed begonnen aan de eerste oefening.
Een textbox maken 3 buttons aanmaken liep van een leien dakje.
Erna dubbelklikken op de button en ik moet een snippet invoegen.
Rechtsklikken --> Processing drives,Folders --> dubbelklikken tot daar alles oké.
na het dubbelklikken komt er terug een menu met bovenaan "compare two files".
Nu het boek zegt me naar beneden te scrollen en te dubbelklikken op " write text to files" maar het enige wat ik zie staan is " write text to a file" dus niet hetzelfde.
Nu dit leek mij de enige oplossing om daarop te klikken maar de code is niet hetzelfde als in het boek aangegeven.
als ik dan alles verder afwerk van die oefening krijg ik natuurlijk errors.
Ik snap het probleem niet. Ik doe alles volgens het boek en toch klopt de code voor geen meter.
Iemand die mij kan helpen?
Omdat ik interesse heb om VB te leren heb ik mij een boek aangeschaft van easy computing.
"Visual Basic 2005 Express".
Ik heb het programma ook gedownload via de site van easycomputing om zeker te zijn dat ik de juiste versie had.
Na de installatie vol goede moed begonnen aan de eerste oefening.
Een textbox maken 3 buttons aanmaken liep van een leien dakje.
Erna dubbelklikken op de button en ik moet een snippet invoegen.
Rechtsklikken --> Processing drives,Folders --> dubbelklikken tot daar alles oké.
na het dubbelklikken komt er terug een menu met bovenaan "compare two files".
Nu het boek zegt me naar beneden te scrollen en te dubbelklikken op " write text to files" maar het enige wat ik zie staan is " write text to a file" dus niet hetzelfde.
Nu dit leek mij de enige oplossing om daarop te klikken maar de code is niet hetzelfde als in het boek aangegeven.
als ik dan alles verder afwerk van die oefening krijg ik natuurlijk errors.
Ik snap het probleem niet. Ik doe alles volgens het boek en toch klopt de code voor geen meter.
Iemand die mij kan helpen?