Niks werkt zoals in het boek omschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

nebraz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Beste,

Omdat ik interesse heb om VB te leren heb ik mij een boek aangeschaft van easy computing.
"Visual Basic 2005 Express".
Ik heb het programma ook gedownload via de site van easycomputing om zeker te zijn dat ik de juiste versie had.

Na de installatie vol goede moed begonnen aan de eerste oefening.
Een textbox maken 3 buttons aanmaken liep van een leien dakje.

Erna dubbelklikken op de button en ik moet een snippet invoegen.
Rechtsklikken --> Processing drives,Folders --> dubbelklikken tot daar alles oké.
na het dubbelklikken komt er terug een menu met bovenaan "compare two files".

Nu het boek zegt me naar beneden te scrollen en te dubbelklikken op " write text to files" maar het enige wat ik zie staan is " write text to a file" dus niet hetzelfde.
Nu dit leek mij de enige oplossing om daarop te klikken maar de code is niet hetzelfde als in het boek aangegeven.
als ik dan alles verder afwerk van die oefening krijg ik natuurlijk errors.

Ik snap het probleem niet. Ik doe alles volgens het boek en toch klopt de code voor geen meter.

Iemand die mij kan helpen?

Ik heb 18 boeken van Visuabasic 6 elk van ruim 1000 pagina's,enik zeg je dat alles wat in die boeken staat nvaak niet klopt,daar komt zelf initatief bij kijken dus dat jij de fouten weet op te sporen
Veel plezier met visual basic het is wel erg leuk

Ik heb 18 boeken van Visuabasic 6 elk van ruim 1000 pagina's,enik zeg je dat alles wat in die boeken staat nvaak niet klopt,daar komt zelf initatief bij kijken dus dat jij de fouten weet op te sporen
Veel plezier met visual basic het is wel erg leuk

He Bertus, versta me niet verkeerd. Ik heb zeker niet de pretentie om fouten uit een boek te halen. Ik ben totaal nieuw in VB
Ik vond het gewoon bizar dat ik bij de eerste oefening in het boek al een andere code zag staan dan in het boek.
Ik ben nu wat aan het zoeken om toch verder te kunnen werken maar t'is in ieder geval geen goed begin. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan