Nintendo DS beschadigde beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo.

Een tijdje terug heb ik weer mijn nintendo DS gevonden en heb kwam er plots achter dat er een stukje uit was. zodra ik de DS open klap heeft het geen grip meer en valt weer dicht.
Ik heb er een foto van gemaakt: http://photoupload.org/uploads/13284434261.jpg

net het scharniertje is eruit gevallen lijkt het..

nu mijn vraag: Kan ik dit nog zelf repareren of valt dit niet meer te redden? Of hebben jullie nog enig andere ideeën hiertegen?

Mv. groet,

P. Groendendijk

Alle onderdelen van een DS(light) zijn los verkrijgbaar. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met deze winkel. Om een DS open te schroeven heb je 2 schroevendraaiertjes nodig die ze ook verkopen. Koop die er beslist bij!

Afhankelijk van welk onderdeel er kapot is kun je howto's op YouTube vinden. Een van de, zo niet DE beste zijn van SuperModChips. Deze geven een duidelijke uitleg en daarmee moet het lukken.

Aan de foto te zien wordt het een nieuwe behuizing. Die is los te krijgen in verschillende kleuren. Daar zitten ook scharnieren bij. Die kunnen er maar op 1 manier in, zitten ze scheef, dan is de kans groot dat de boel weer afbreekt.

Maar nogmaals, met de video's moet het lukken.

Laatst bewerkt:
Voor de rest doet hij het nog wel gewoon ?

De DS doet het wel gewoon, maar je begrijpt dat het een beetje lastig speelt als het beeldscherm telkens dichtklap.

@snijworst

Een winkel? Wat zou ik precies moeten hebben als je kijkt n.a.v. mijn foto? Ik heb geen flauw benul, sorry
Het enige wat mij opvalt is dat er werkelijk een onderdeel van het beeldscherm uit is, dat kan ik opmaken aan het ontbrekende stuk

De twee delen (onder- en bovenscherm) zijn met 2 scharnieren met elkaar verbonden. Die scharnieren zijn kleine busjes die de boel bij elkaar houden. Je behuizing is van kunststof en het randje waar dat busje inzit is gebroken.

Ik heb met mijn ds hetzelfde probleem, maar dan aan de kant van de led-jes. Op jouw foto zie je een zilverkleuring dingetje. Dat is het busje, de scharnier. Die is ovaal en zorgt ervoor dat je scherm open blijft staan. Nu het randje is afgebroken heeft het busje geen grip meer en klapt dus dicht.

Je beeldscherm is aan 1 kant los van je onderkant, toch? Dat betekend een nieuwe behuizing kopen. Ze hebben ze in allerlei hippe kleuren en uitvoeringen, evt kunnen ze hem ook voor je monteren...

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan