nintendo DS gaat uit bij gelijktijdig indrukken "links" en Y

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Berichten
4
Wanneer wij tijdens een spelletje links en Y gelijktijdig indrukken valt hij meteen uit en kunnen we hem weer opnieuw starten. Kan iemand mij vertellen hoe dit verholpen kan worden?
 
hoi merb
zou je iets spesifyker kunne zijn?
welke DS heb je (ds " fat (1ste versie ) ds lite ds XL DSI DSI XL 3DS
ook ozu het handig zijn als je verteld om welk spel het gaat
en heb je dit probleem overal of alleen bij dit spesefieke spel?

groet menno
 
het is een ds lite.

het is bij alle mogelijke (originele)spelletjes.

oh ja,

ook in het begin scherm als ik "expres" op deze combinatie gaat hij uit. En het is de "links"van de kruisknop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi merb
in het nitendo begin scherm of in het begin scherm van een flash kaart
dat het bij alle spellen en zelf het begin scherm is laat zijn dat het probleem hardware matig is
zou er een mogelijkheid zijn dat je DS lite waterschade heeft opgelopen

menno
 
Voor zover ik weet is de ds nooit nat geweest. Het gebeurt idd ook in het beginscherm van de ds. Het lijkt mij dat door beide toetsen in te drukken er of kortsluiting ontstaat of dat de verbinding tussen de batterij en de processor weg valt of dat dit software matig is veranderd waardoor dit een "geheime"combinatie is waarbij de ds zich acuut uit zet
 
ik heb het inmiddels gevonden. Waarschijnlijk is het moederbord gebroken. Dit komt vaak voor doordat je tijdens het spelen hard op de Y drukt. Blijkbaar treden er dan na jaren kleine scheurtjes op waardoor er even geen contact meer is en dus de ds uitvalt. Ik heb de ds opengemaakt en achter de Y knop een stuk kurk gestopt dat klem zit tussen het moederbord en de achterkant. Hierdoor kan het moederbord niet meer bewegen. Hij doet het dus nu weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan