nintendo DS Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Ik weet dat een laptop veel roter is en daardoor ook warmer wordt
Maar hoe kan het dat sommige een nintendo uren achter elkaar vast kunnen houden en dat met een laptop op schoot gevaarlijk is

Wordt een nintendo dan niet warm?

Dat komt denk ik omdat een laptop/computer een grotere processor heeft, en het dus sneller moet werken en meer dingen moet verwerken.
Ook kun je veel meer opdrachten aan een laptop geven, en een Nintendo is veel kleiner en heeft dus ook niet zo'n grote processor en werksysteem.

Dit is wat ik er van denk, misschien zijn er nog anderen die je meer kunnen vertellen. :)

Edit: en spelletjes van de Nintendo DSi bestaan uit een veel kleiner formaat, ROM's zijn meestal maar een paar MB.
En de internet browser is aangepast speciaal voor de DSi. en dus eigenlijk alles bestaat uit een veel kleiner formaat op een DS.

Laatst bewerkt:
En daar komt bij dat een computer ook een veel zwaarder besturingssysteem heeft draaien. Ooit Windows 7 op de hardware van een DS gezien? Dat zou dan wel extreem traag zijn. Nintendo schrijft het besturingssysteem voor de DS zelf, geoptimaliseerd voor hardware die weinig aankan.

Hallo

Ds/dsi bevatten geen bewegende onderdelen , alsook geen aktieve koeling.

Laptop --> aktieve koeling die je kunt blokkeren (afsluiten) indien je deze op je schoot gebruikt.

Laptop's bevatten ook een harddisk , die niet echt van schokken houdt.

Peter

Okay!

Ik was gewoon nieuwschierig

Ik krijg geen hete handen, wat je als je een laptop op schoot hebt wel krijgt

toch lijkt het dat de nintendo erg stevig gebouwd is vergeleken met de vorigere gameboys
Die wel warm werden na lang gebruik

Nou iedereen hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan