Nintendo DS Lite R4 kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Erpcity,

Ik heb nu zelfs de firmware gebruikt vanaf de link die op het doosje staat, maar hij ziet de hele ds card niet...

Ik raak hiervan toch best gefrustreerd... Ben nu al sinds gisterenavond bezig met deze kaart en krijg hem gewoon niet aan de praat:evil:

help?
 
Even andere vraag.... Welke DS heb je? De "normale" DSL of de DSi ?
De R4i Gold adapter zou trouwens op beide moeten kunnen werken...

Download de soft van site vermeld op R4i (http://www.r4igold.cn/download.asp); Neem de Dutch versie
Pak de bestanden uit met Winrar direct naar je flashkaart.
De bestanden komen daar nu in een map "Dutch....." te staan. Haal deze bestanden uit die map en plaats ze in de root van de flashkaart, ook de submappen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de normale DSL. En het gaat om een R4i SDHC Revolution for DS (DSi/DSL/NDS) gold

Wat bedoel je nou eigenlijk met "root"? bedoel je daar het SD kaartje mee?
 
Laatst bewerkt:
ben nu bezig met het overzetten van de mappen en submappen van de folder dutch naar de flashkaart. De folder Dutch moet ik wel laten staan? En moet ik de kopieren van de dutchfolder of knippen en plakken?
 
Knippen en plakken, daarna lege folder verwijderen...
 
De bestanden op het kaartje zouden er dan als volgt uit moeten zien:
attachment.php
 

Bijlagen

  • R4i menu.jpg
    R4i menu.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 290
Erpcity bedankt voor je hulp. Ik ben waarschijnlijk niet slim genoeg om het voor elkaar te krijgen:confused:

Ik heb mijn kaart maar even aan de buurman gegeven, hij heeft zelf ook een DSL met flashkaart. Misschien dat hij het wel voor elkaar krijgt. Als het namelijk niet lukt, dan weet ik zeker dat de kaart gewoon stuk is. En dat het niet aan mij ligt.

In ieder geval bedankt voor je hulp!
 
Vreemd genoeg werkt het bij mij ook niet

Hey allemaal,

zit met interesse dit topic door te lezen; heb hetzelfde probleem. Snap het alleen niet.
Heb zelf een oude R4 en TopToy kaart die perfect werken, maar heb nu voor mijn buren een R4i SDHC Gold gekocht.

Volgens het doosje moet ik naar r4ids.com, maar die site ligt plat.
Heb ook de firmware 1.29b van linfoxdomain geprobeerd, geen succes.

Het gaat om een normale DS Lite met 2 GB kaartje, geformateerd op FAT32.
Heb al de nodige firmwares geprobeerd, maar bij allemaal ziet hij het kaartje niet.
Raak het scherm aan om te beginnen is wat hij roept. Stop ik het geheugenkaartje van mijn oude R4 erin krijg ik MENU? Dus het R4i Gold kaartje werkt volgens mij wel.

In de root van mijn nieuwe kaartje staan: 4 dirs: homebrew, moonmemo, moonshl2 en R4imenu en als laatste het bestand r4.dat van 443 KB.

--

Heb ook de firmware die ErpCity voorstelde gedownload en geprobeerd; de 1.12b (zowel dutch als english).
Ook hetzelfde: raak het scherm aan om te beginnen.

--

Om het nog even ingewikkeld te maken :)
Heb ik ook nog een R4 Upgrade Revolution for DS kaartje liggen. Deze heb ik in HongKong gekocht maar heb ik nog nooit aan de praat gekregen.
Als ik daar de microSD met 1.29b in doe dan krijg ik Loading.... en gebeurd er verder niets.
Druk ik 1.12b erin krijg ik Menu?

--

Wat doe ik verkeerd?
Zou het heel tof vinden als ik een van de kaartjes aan de praat zou kunnen krijgen.

Thanx!
Marc
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn buurman heeft hem niet aan de praat gekregen. Ik heb het idee dat de R4i toch echt alleen bestemd is voor de DSi en niet voor de DSL, ondanks dat het wel op het doosje staat....:(
 
Hey allemaal,

zit met interesse dit topic door te lezen; heb hetzelfde probleem. Snap het alleen niet.
Heb zelf een oude R4 en TopToy kaart die perfect werken, maar heb nu voor mijn buren een R4i SDHC Gold gekocht.

Volgens het doosje moet ik naar r4ids.com, maar die site ligt plat.
Heb ook de firmware 1.29b van linfoxdomain geprobeerd, geen succes.

Het gaat om een normale DS Lite met 2 GB kaartje, geformateerd op FAT32.
Heb al de nodige firmwares geprobeerd, maar bij allemaal ziet hij het kaartje niet.
Raak het scherm aan om te beginnen is wat hij roept. Stop ik het geheugenkaartje van mijn oude R4 erin krijg ik MENU? Dus het R4i Gold kaartje werkt volgens mij wel.

In de root van mijn nieuwe kaartje staan: 4 dirs: homebrew, moonmemo, moonshl2 en R4imenu en als laatste het bestand r4.dat van 443 KB.

--

Heb ook de firmware die ErpCity voorstelde gedownload en geprobeerd; de 1.12b (zowel dutch als english).
Ook hetzelfde: raak het scherm aan om te beginnen.

--

Om het nog even ingewikkeld te maken :)
Heb ik ook nog een R4 Upgrade Revolution for DS kaartje liggen. Deze heb ik in HongKong gekocht maar heb ik nog nooit aan de praat gekregen.
Als ik daar de microSD met 1.29b in doe dan krijg ik Loading.... en gebeurd er verder niets.
Druk ik 1.12b erin krijg ik Menu?

--

Wat doe ik verkeerd?
Zou het heel tof vinden als ik een van de kaartjes aan de praat zou kunnen krijgen.

Thanx!
Marc

heb je deze kaart toevallig gekocht op de PC Dump in Amsterdam?
 
Hey,

ik heb mijn R4i Golds ook niet aan de praat gekregen, die gaan terug naar de winkel.
De R4 Upgrades wel met firmware van de R4 Gold versie 1.09b werkte!

Succes.

Marc
 
hallo allemaal ik ben nieuw hier en heb een probleem met mijn dslite en de flashcard net als andere mensen hier. ik heb de aanwijzingen gevolgd exact gedaan wat jullie vertelden maar mijn dsl ziet mijn kaart niet het is een R4igold schc revolution for ds 8gb (dsi/dsl/nds) ik weet het niet meer nu. graag hulp hierbij en alvast bedankt maylin hoi hoi ik heb geen hulp meer nodig want mijn kaart doet het nu eindelijk heb een engelse versie goldR4i_v1.30 erop gezet na mijn card eerst volledig geformateerd is dus niet snel en via spel poppetje kwam ik in menu dan emocon en dan gaat tie goed
us misschien kan er iemand hier iets aan hebben
groetjes en bedankt maylin
 
Laatst bewerkt:
welke.

Welke firmware heb je dan nodig voor de normale r4.. ik heb er alleen staan

_system_
games
moonshl
muziek
_ds_menu.dat
_ds_menu.sys
_ds_mshl.nds.


klopt dat???
 
Welkom op Helpmij.nl Wonder2.:)

Je reageert in een topic van 2009, welke dus al heel lang niet actueel meer is. Graag oude topics met rust laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan