Nintendo DS programmeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo, 'k en m'n neef willen een internet browser maken voor Nintendo DS.

In Visual Basic is het zeer makkelijk om een webbrowser te maken voor de computer, dat weet ik. Maar is dat ook zo in C++ voor een webbrowser in de Nintendo DS.

We hebben al redelijk ervaring met programmeren hij kent de taal van GameMaker al. En ik ken PAWN (C++ + Delhpi = PAWN) en Visual Basic, daar ben ik net inbegonnen.

Mijn vraag is: Heeft er hier iemand ervaring met programmeren in de DS? Zoja, zou die gene mij de basis willen uitleggen?

- Maikel

Laatst bewerkt:
Hallo, 'k en m'n neef willen een internet browser maken voor Nintendo DS.

In Visual Basic is het zeer makkelijk om een webbrowser te maken voor de computer, dat weet ik. Maar is dat ook zo in C++ voor een webbrowser in de Nintendo DS.

We hebben al redelijk ervaring met programmeren hij kent de taal van GameMaker al. En ik ken PAWN (C++ + Delhpi = PAWN) en Visual Basic, daar ben ik net inbegonnen.

Mijn vraag is: Heeft er hier iemand ervaring met programmeren in de DS? Zoja, zou die gene mij de basis willen uitleggen?

- Maikel van Haaren

De 'webbrowser' die je maakt in VB maakt gewoon gebruik van een engine. Dus het 'echte werk' is al gedaan. Als je dus een webbrowser voor de DS wilt schrijven zul je het 'echte werk' zelf moeten schrijven.

Ik heb verder geen ervaring met het programmeren op de DS(ben dit wel van plan geweest, maar is er niet van gekomen), maar op internet is het eea te vinden over hoe je programmeert op de DS.

Wat ik me nu toevallig afvraag tijdens het typen van dit bericht... hoe wil je verbinding maken met het internet via de Nintendo DS ? :o

Oooh... Nu vraag je me wat met dat internet maken. Helemaal niet aangedacht:o

Misschien kan ik wat beters beginnen wat dat geen internet gebruikt..:o

Dat ken ik wel, maar nooit geweten dat het pong heette. Maar heb jij ervaring met DS programmeren?

Dat ken ik wel, maar nooit geweten dat het pong heette. Maar heb jij ervaring met DS programmeren?

In al die tijd dat je op het antwoord zit te wachten kun je ook gewoon even Googlen naar wat tutorials/documentatie over het programmeren voor de Nintendo DS. :)

Denk je dat ik dat nog niet heb gedaan? Ik heb wel gezocht. Maar niks gevonden, ik wil een goeie Nederlandse tuturail.

Denk je dat ik dat nog niet heb gedaan? Ik heb wel gezocht. Maar niks gevonden, ik wil een goeie Nederlandse tuturail.

Als je alleen naar tutorials in het Nederlands zoekt dan wordt het aanbod natuurlijk een stuk kleiner. :)

Ja, daar was ik al achter ja.

Je zal dit probleem niet alleen bij het programmeren voor de DS tegen komen. De meeste documentatie staat er gewoon in het Engels op. Dus je zal eigenlijk wel moeten.

Ik kan wel redelijk Engels, maar ook weer niet zo goed.

Ik kan wel redelijk Engels, maar ook weer niet zo goed.

Als je iets niet begrijpt dan kun je daar natuurlijk de betekenis van opzoeken. Na verloop van tijd zal het dan allemaal makkelijker gaan.

Nadat ik je topics in het .NET gedeelte heb gelezen raad ik het je sowieso af om meteen voor de Nintendo DS te programmeren. (ik krijg de indruk dat je net begonnen bent en voordat je een redelijk project in C++ zal kunnen afronden zul je toch eerst minimaal de basis moeten beheersen.)

Als je toch graag een spel zou willen maken in c++ dan raad ik je een console based game aan. Dat is natuurlijk minder mooi, maar wel een stuk makkelijker. In elk geval succs. :)

-Ik heb een beetje ervaring met C++, ik heb tijd geleden gescript in PAWN (C++ + Delhpi = PAWN)

-Wat is een console based game?

Internet op de NDS kan uiteraard wel he via de wifi.

want eigenlijk is er al een webbrouwser in de homebrew dirs op internet te vinden.
ik gebruik mijn DS haar meer als pda dan als spel console, vooral bij acces points kan je zelfs online gamen denk es aan de mcdonnalds daar kan je met je ds een aardig staaltje inetten als je een brouwser zou hebben. en uiteraard zon DSTT kaartje of een R4 kaartje.

grtx tonny

Ik programmeer voor de DS. Als je wat moet weten kun je het me vragen.
Het is eigenlijk best makkelijk, ik vind het makkelijker dan Visual C++. Het probleem
is dat je je aan een limiet van 4MB moet houden, dat hij maar met 60 fps is en dat
de graphics allemaal eenvoudig moeten zijn. Het is dus héél efficient programmeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan