nintendo ds r4i

Status
Niet open voor verdere reacties.

webdonkey

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
hallo,

heb een nintendo ds gekocht met een r4i gold kaart van 2 gb,

nu wil ik spelletjes erop zetten maar dit gaat niet, als ik de kaart in de usb adapter doe, en wil benaderen in "mijn computer " zegt de pc, niets aanwezig?

ik kan niet formateren, niet openen , niets?

als ik de kaart in de ds doe, staat er een johhny phantom spel op, wat ik er nooit heb opgezet, heb t ding 2 dagen.....

dus, neem aan, dat als de kaart word herkend in de ds, de firmware er al opstaat...

maar nu gaat er iets fout, en wil opnieuw beginnen, en ik kan mijn kaart niet benaderen....

lijkt mij erop dat iemand zijn defecte kaart heeft terug gestuurd en ik nu de nieuwe "gelukkige" eigenaar ben??? of heeft iemand een oplossing?

alvast bedankt...

edit*

Als ik het programma gebruik verder in dit forum "sd formatter " , geeft hij aan "this drive is not supported"
formateren gaat dus niet?

greetz

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een CycloDS en wat daar op het forum soms voorkomt is dat de MicroSD kaart naar verloop van tijd de geest heeft gegeven. Heb je een andere MicroSD kaart om te proberen ?

Zelf heb ik een CycloDS en wat daar op het forum soms voorkomt is dat de MicroSD kaart naar verloop van tijd de geest heeft gegeven. Heb je een andere MicroSD kaart om te proberen ?

nee, heb geen andere, en degene die ik heb komt recht uit de verpakking... 2 dagen oud.

Heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van garantie ?
Aan de andere kant het R4i kaartje lijkt prima te werken, dus als je alleen het geheugen zou om kunnen ruilen is dat wellicht een makkelijke optie.
Die formatter die je bedoelde is de Panasonic SD Formatter toch ?

Heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van garantie ?
Aan de andere kant het R4i kaartje lijkt prima te werken, dus als je alleen het geheugen zou om kunnen ruilen is dat wellicht een makkelijke optie.
Die formatter die je bedoelde is de Panasonic SD Formatter toch ?

ja hoor, kan gebruik maken van garantie, en gaat idd om geheugen...

zon geheugen kost niet veel, en koop liever morgen in de stad een nieuwe, dan al t werk
te doen om op te sturen en weer te wachten. Zoontje heeft er maanden voor gespaard, en nu hij eindelijk weer eens hier is, en de bestelling binnen is, werkt t niet... das gewoon balen.

r4i kaartje werkt, het is het geheugen waar iets mis mee is, en ik weet niet wat. tis verdorie kingston!

en ja, de formatter is zoals hierboven vermeld :)

heb nog wat verder gelezen op dit forum, en blijkt dat er meerdere mensen zijn die een spel erop hadden staan dat ze er zelf nooit op hebben gezet, namelijk johhny phantom, .... en dat spel blijft hangen in de laad modus... is dat een bug? geeft me dus aan dat de kaart al niet nieuw is, al zat deze wel in een nieuwe gesealde verpakking.

vind het gewoon vreemd dat ik de kaart niet kan benaderen / formateren :(

Laatst bewerkt:
Ja dat is inderdaad erg vervelend. Gelukkig scheelt het inderdaad dat het geheugen niet erg duur is, maar toch zonde.
Kingston heeft trouwens levenslange garantie dus je zou het ook rechtstreeks bij Kingston kunnen proberen, wellicht levert het wat op.

Edit:
Voor info en hulp kan je ook nog eens kijken op NDSS

Laatst bewerkt:
vandaag een nieuw micro sd kaartje gekocht, en deze doet het... ook niet meteen, maar ineens werkte hij...

software erop gezet... en nu spelletjes aan het zoeken voor mijn kiddo...

zal dus uiteindelijk aan de kaart gelegen hebben... thanks voor alle hulp

greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan