NIS 2008 / symcuw foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Onlangs heb ik NIS 2008 (upgrade) geïnstalleerd. Alleen kan ik het programma niet volledig afsluiten. Na de installatie moet ik Internet Security configureren en dat gaat niet. Ik ga, na op de knop configureren te klikken, direct door naar het eindscherm dat NIS is geactiveerd en nog xxx dagen geldig is. Klik ik dan op voltooien dan komt een melding van Microsoft dat er in SymCUW een fout is opgetreden.

Ik heb Norton er helemaal afgehaald, 2005 opnieuw geïnstallerd (werkt prima) en toen 2008 er overheen. Alles gaat goed tot het eind. Ik heb de site van Symantec geraadpleegd met onderwerpen over dit probleem en geen van de oplossingen werken. Het programma SymCUW kan ik niet verwijderen.

Weet iemand wat het probleem kan zijn???

(Mocht deze vraag op de verkeerde plek staan dan graag verplaatsten)

Ik heb norton helemaal verdwijderd. Via de normale weg, daarna de verwijdertool en nog in Verkenner eventuele resterende bestanden. Op de site die je noemt heb ik ook gekeken maar wist niet goed wat ermee te doen, oftewel is de site betrouwbaar.

Die site is wel betrouwbaar, maar was alleen bedoeld als nadere info over ‘het’ bestand.

Ik heb mijn c-schijf geformateerd en alles opnieuw geïnstaleerd. Van Norton eerst 2005 en toen 2008 erover heen. En ja, eindelijk werkt het zoals het hoort. Er zal wel ergens een conflict zijn ontstaan, geen idee waar.
Mijn c-schijf is weer mooi opgeruimd ;) alleen jammer dat je soms helemaal overnieuw moet beginnen om één programma goed te laten werken :confused:

Nis 2008

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een versie gekocht die op 3 pc's te installeren is. Op de 'gewone' pc in de kamer was het geen enkel probleem. Alleen op de laptop heb ik exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ik zit dus met Vista en tijdens het opstarten geeft hij aan dat er een probleem is met NIS. Hij moet namelijk nog geconfigureerd worden. Wanneer ik op herstellen druk vraagt Vista eerst toestemming en of ik wel degene ben die deze bewerking heeft geïnitieerd. Als ik deze 2 schermen bevestigend heb weggeklikt knipperd het venster enkele malen en kom ik op de pagina dat mijn abonnement reeds is geactiveerd. Dan kan ik op voltooien drukken en kom ik weer in het hoofdmenu. Echter de Spyware en virusopties en scanmogelijkheden werken niet en het kruis in de status van NIS is nog steeds aanwezig.
Ik heb geen zin om de gehele schijf te formatteren want ik heb de laptop net enkele maanden en nu is hij net fijn naar mijn zin afgesteld. Het symantec probleemcenter heb ik ook geraadpleegt en daar is niks over dit probleem te vinden. De fixtools geven echter ook aan dat het programa juist werkt. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan