NIS is niet te verwijderen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstyle

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
Ik heb een probleem...
ik heb NIS 2003 geinstalleerd toen ik tijdens die installatie ook NAV wilde installeren krijg ik me eerste foutmelding. ik had nog een hele oude norton op de computer staan uit het jaar 1992. deze moest ik eerst verwijderen voordat ik NAV kon installeren. de NIS kon wel geinstalleerd worden omdat de oude 1992 norton niet uit een firewall bestond. ik kon nergens.. maar dan ook nergens de oude 1992-norton de-installeren, niet bij "software" en niet bij het programma zelf. ik heb het dus handmatige verwijderd allemaal. ik was eenmaal vast beraden NAV te installeren. maar na alles weggehaalt te hebben en regcleaner gebruikt te hebben voor eventuele sleutels. krijg ik nog steeds een melding dat er een oude norton scanner opstaat. ik heb geen cd meer van de oude scanner.. en ik weet ook niet precies welke type dat het is. toen ik besloot dan ook maar NIS eraf te gooien en helemaal opnieuw te beginnen, kreeg ik deze er niet meer af. ook met RNIS had ik geen succes.. ik krijg de melding dat ik ingelogd moet zijn als supervisor.. en dat ben ik niet... ik kan ook niet inloggen onder supervisor of iets anders.. want nadat ik norton opstart verdwijnt het balkje waar je supervisor kunt selecteren en verder mag ik niets doen.. (omdat ik geen supervisor ben) het is drama.. ik kan niets.. ik krijg NIS niet van mijn computer af.. ik dacht nog ff door bij msconfig->startup norton en symantec uit te vinken, norton op die manier af te sluiten. maar nee dus... :(
ik hoop dat jullie met suggesties komen... ik weet het namelijk niet meer!! groetjes micha/mstyle

Heb je em al es geprobeerd te verwijderen onder de Veilige Modus?

Geplaatst door mstyle
ook met RNIS had ik geen succes.. ik krijg de melding dat ik ingelogd moet zijn als supervisor..

Wel vreemd dat je een melding krijgt met het gebruik van RNIS dan je een supervisor moet zijn. Wat heeft het getbruik van RNIS te maken met of je supervisor bent of niet?

Mocht trouwens de RNIS en RNAV niet helpen, kijk dan hier hoe je handmatig alle sleutels en bestanden van Norton internet security en antivirus kunt verwijderen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...7f8e18bfcd8323ec88256b8100776329?OpenDocument

bedankt voor de reacties... heeft geholpen!!! maar ... ik heb het mezelf niet makkelijker gemaakt...ik heb een probleem... ik heb handmatig NIS verwijderd.. dat ging goed!! dat probleem is opgelost. toen wilde ik die oude norton ook verwijderen.. alleen heb ik toen iets te veel verwijderd uit de register.. :( ik heb geen backup gemaakt en het gaat om de HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD.. ik heb de hele VxD verwijderd :'( hoe kon ik zo stom zijn... ik las verkeerd op de symantec- site waar niet echt duidelijk omschreven staat wat ik bij VxD moest doen... http://service1.symantec.com/SUPPOR...56c0e005a96e5&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl= ...nu vind ik de diskette-station niet meer en de cd-rom station bestaat ook niet meer.. ze staat wel in apparaatbeheer maar niet onder deze computer... ook is het niet meer mogelijk NIS en NAV te installeren...ik heb een flink probleem.. ik draai 98 en heb er al niet zoveel verstand van.. iemand een idee of dit probleem met het verwijderen van de sleutels te maken heeft zo jah wat doe je eraan? behalven opnieuw installeren dit is waarschijnlijk een nieuwe probleem en wist niet zeker of ik hier een nieuwe post voor moest maken..:(

Laatst bewerkt:
Niet zo slim om geen backup te maken van je registry he.

Maar doe dit: Start de pc op in DOS mode met F8.
Zodra je in DOS mode bent, moet je scanreg /restore en dan Enteren.

Je kunt dan terug gaan naar de datum waarin je nog geen probleem had met de pc.

Het kan zijn dat je weer alles opnieuwmoet doen dan wat je had gedaan om Norton te verwijderen.

Indien er geen data staan om terug te gaan bijvoorbeeld, doe dan scanreg /fix Windows zal dan proberen om het register te repareren.

erg goed Saldos.. Het is gelukt.. de sleutels zijn terug.. alleen heb ik nu een ander probleem erbij gekregen.. namelijk een probleem met mijn brander.. ik heb geen idee of het iets met het terugzetten van de sleutels te maken heeft.. maar het restoren is het laaste wat ik gedaan heb toen ik mijn brander opeens miste..
omdat het onderwerp offtopic is nu heb ik em onder hardware geplaatst.. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=128723

Ok blijk dat het gelukt is.

Het is wel vreemd dat dit is gebeurd met je brander.
Ik denk dat het inderdaad handiger is om verder met deze topic op de afdeling hardware te gaan.

mm.. ik blijft toch nog een probleem houden. ik wil norton opnieuw installeren maar krijg de volgende melding tijdens de setup
Error 17222, there is a problem with this windows installer package. A program run as part of the setup did not finish as expected. Contact your support personnel or package vendor. de setup wordt dan beeindigd. iemand misschien een idee..
groetjes..

Geplaatst door mstyle
mm.. ik blijft toch nog een probleem houden. ik wil norton opnieuw installeren maar krijg de volgende melding tijdens de setup
Error 17222, there is a problem with this windows installer package. A program run as part of the setup did not finish as expected. Contact your support personnel or package vendor. de setup wordt dan beeindigd. iemand misschien een idee..
groetjes..

Het is niet Error 17222, maar error 1722.
Dit komt omdat je een oude windows installer hebt op de pc.

Je kunt hier de nieuwe halen:

Voor win NT/2000:

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=32832

Voor win 95/98/me:

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=32831

Excuses voor het late reageren..
Maar ben er namelijk nog steeds mee bezig... ik heb verschillende dingen geprobeerd maar er bleek nog veel meer mis te zijn aan mijn computer.. ik heb daarom maar geformateerd.
ik kon geen internet krijgen op de pc met de problemen vandaar dat ik Format C: er ff bijgehaalt heb. ik ben nu bezig alles in te stellen en alle programma's terug te zetten.. NAV en NIS moeten er nog op.. maar ik verwacht geen problemen..
wilde toch ff bedanken voor de reacties..
tnx saldos..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan