nividia kaart of on board graphics?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij36

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo sinds een tijdej een nieuwe laptop de asus x75d-v1 waar ook een nividia gt 610 m videokaart inzit,maar ik heb het idee dat de onboard eigenlijk alleen gebruikt wordt.
Nu heb ik al in de 3d instllingen va nividia geprobeerd om een programma zoals vlc player dor de nividia kaart te laten spelen maar ik kan dat niet veranderen omdat ie dan zegt dat ie met geintegreerde graphics niks aan kan passen in nividia scherm wat natuurlijk klopt omdat dat alleen voor de nividia kaart is,hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer met mijn nivivdia kaart kan doen als dat die de onboard gebruikt?
alvast bedankt voor de hulp.

even uit het hoofd: de onboard word standaard gebruikt om stroom te besparen,bij gebruik op de accu draait hij zowiezo op alleen de onboard grafische adapter
bij zware grafische programmas en spellen word de andere pas ingeschakeld,en dan alleen als je de adapter eraan heb hangen

ik kan helemaal niks over je laptop vinden niet op de asus website en niet op google...
wil je dat vlc van de dedicated kaart gebruik maakt dan zul je in de nvidia control pannel wat moeten aan passen

maar wat wil je precies bereiken hiermee?
de details zullen er namelijk niet beter op worden

Ik heb toch het idee dat de nvidia kaart beter is als de onboard
het is een laptop met een i5-2,4 ghz en omdat ik veel films en series in hd bekijk vanaf mijn nas wil ik dit graag met de nvidia kaart doen

dit is het type nummer trouwens:ASUS X75VD-TY001H
Waarbij ik ook even wil vermelden dat hij al 2 x terug geweest is naar de verkoper voor reparatie aangekocht op 8-9 en nu dus al in totaal 13 weken in reparatie geweest omdat programma,s er spontaan mee stoppen zoals explorer vlc zoals ook windows verkenner

Laatst bewerkt:
Bij de 3D instellingen van de nVidia al gekeken?
Bij mijn weten dien je daar voor elk progje aan te geven dat je de nVidia gpu wil gebruiken.

Bij de 3D instellingen van de nVidia al gekeken?
Bij mijn weten dien je daar voor elk progje aan te geven dat je de nVidia gpu wil gebruiken.
ja klopt heb ik dus geprobeerd maar helas dat werkt dus niet voor bv vlc want dan geeft ie aan alleen in board gpu gebruiken?

Een Nvidia GT 630m is in een aantal spellen vrij gelijk aan de onboard, wat betekent dat een GT610m toch al een stuk minder snel is.
Wat je kan doen is de last over beide videokaarten verdelen, dit zou prestaties wel positief kunnen beinvloeden.

Denkelijk omdat de onboard via de HDMI bekeken kan worden en die loopt niet over de nVidia maar over de Intel HD graphics.

het zal niks uit maken Intel HD graphics kan prima HD materiaal renderen de frames zullen niet lager zijn als dat bij de dedicated videokaart want die zijn namelijk gecapped bij films

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan