NL spellingscontrole in NL Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArTheMan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Hallo,

Ik gebruik sinds enige tijd een nederlandse versie van word 2007 (incl office SP1). Als ik in het engels typ staan er keurige rode golfjes onder woorden welke verkeerd gespeld staan. Indien in in het nederlands typ en een woord verkeerd schrijf zijn er geen rode golfjes. De spellingscontrole staat aan. Bij taal instellen op het tabblad controleren staan zowel Abc engels als Abc nederlands aangevinkt als standaard talen. Er staat geen vinkje bij 'geen spelling- en grammaticacontrole uitvoeren'.

Ook in het hulpprogramma staat taal op nederlandstalig en bij landinstellingen in het configuratiescherm staat ook alles op nederland ingesteld.

Wie weet hoe ik kan instellen dat Word ook automatisch rode golfjes bij nederlandstalige tekst gebruikt indien een woord verkeerd gespeld is? Bij engelstalige tekst doet Word dit immers wel.

Alvast bedankt,
Ar

Hoi,

Als de tekst in je document over het algemeen Nederlands is op een enkele Engelse alinea:

Ctrl+A (dus hele document selecteren
en nu als taal instellen Nederlands
het vinkje bij 'automatisch laten bepalen' haal je wég

Voor de Engelse alinea:

Selecteer de alinea en stel hier de taal Engels in.

Bedankt!

Bedankt moderator voor uw reactie! Echt bedankt, kan nu eindelijk normaal word gebruiken met nl spellingscontrole later en keep up the good work:thumb:!

Jonathan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan