Nlite en DriverMax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik heb een slipstream (met Nlite) gemaakt van wijn XP Prof en SP3. Nu zou ik er ook nog de drivers willen aan toevoegen. Echter, de drivers die ik nodig heb staan op de PC waarin ik een (tot nu toe) werkloze nieuwe harde schijf heb geplaatst. De oude harde schijf werkte soms wel en soms niet en is er uitgehaald. Om die nodige drivers te kunnen integreren in mijn slipsteam moet ik dus die oude harde schijf terugplaatsen, samen met de nieuwe want er is plaats voor 2) om zodoende met DriverMax mijn drivers te kunnen ophalen. Is dat aan te raden of gebruik ik mijn slipstream best zonder drivers die ik dan, na installatie van Windows, terug ga opzoeken op internet. Mijn harde schijven zijn beiden WD Cavaria: de oude 2500 en de nieuwe 3200.

Nee je moet gewoon alle drivers die je nodig hebt verzamelen.
Deze slipstreamen en zou moeten werken.

Je kan ook alle drivers verwijderen en dan erna alleen de drivers slipstreamen die bij het systeem horen, dit kan dan wel leiden naar een systeem met fouten als je er niet zeker van bent van de juiste drivers. Ook kan je hem dan niet gebruiken op een ander systeem.

Akkoord Quatsch, maar hoe kan ik nu de drivers vinden die bij dat systeem behoren? Ze staan wel op de, uit de PC verwijderde harde schijf. Sommige zijn duidelijk: de driver van de Video kaart, van de printer(s), van de scanner,.... Zo op het net te vinden. Ik heb met DriverMax als proef de drivers gezocht van het systeem waarop ik nu werk (7 jaar oud) en er komen er heel wat kijken zoals drivers voor systeemapparaten, toetsenbord, muis, poorten, Besturing voor geluid, video, spelletjes, .... Ook is het zo dat ik de slipstream niet moet gebruiken op een ander systeem.

Vaak kan je drivers van moederbord vinden op de site van wie het gemaakt heeft.
bv MSI 12345 zal je wat kunnen vinden op de msi site.
Het type/merk van je moederbord, kan je vinden meestal op je moederbord zelf te zien als een redelijk dik gedrukt naam(eventueel afgekort) en een nummer.
Herken je niet de naam tik in google het nummer en motherboard en je zou wat kunnen vinden.
Heb je een merk pc bv dell dan ga je naar dell.nl en tik je daar het type in.
Is het een oudere zoals je zegt dan zou je ook even opletten op een kopje legacy (staat vaak voor oudere modellen).
Wat de drivers slipstreamen kan je in nlite ook allemaal selecteren die dan alleen voor xp nodig zijn.
mijn ervaring met nlite is dat je het beste de service packs en de updates slipstreamed zodat je deze voor elk willekeurig systeem kan gebruiken. Speciale dirver voor specifiek systeem gewoon erbij doen met nlite. Heb zelf een raid driver erbij gedaan omdat mijn systeem geen floppy heeft en dat was dan weer een voordeel met nlite.
Hoop dat je hiermee uit de voeten kan komen.

PS
om een of andere reden krijg ik geen e-mail notificatie meer vandaar de trage reactie, zal dit even moeten vragen aan helpdesk

suc6

Ik heb de oude harde schijf opnieuw geïnstalleerd en DriverMax gebruikt en dit tot algehele tevredenheid. De operatie is dan ook wonderwel gelukt. Dank aan allen voor de raadgevingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan