nmake probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsDesmet

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Ik heb niet zoveel ervaring met c++ compilers, en zit een beetje te worstelen met een .mak bestand die ik moet compileren via Microsoft Visual C++'s nmake (eerste keer dat ik dit doe).

Ik heb namelijk een soort uitbreiding voor "pdcurses" library gedownload, en om deze te kunnen gebruiken moet ik de source code van pdcurses hebben, en in de directory daarvan moet ik de uitbreiding zijn folder "win32a" kopieren en daarin zitten een aantal .mak bestanden die het zouden moeten compileren (vcwin32.mak in mijn geval)

In dit mak bestand staat er: # Usage: nmake -f [path\]vcwin32.mak [DEBUG=] [DLL=] [WIDE=]
Ik geef bij cmd in:
Code:
C:\Users\Niels>cd C:\Libs\pdcurses\win32a
C:\Libs\pdcurses\win32a>"C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin\nmake.exe" -f vcwin32.mak

En daar reageert hij op als volgt:
Code:
Microsoft (R) Program Maintenance Utility Version 10.00.30319.01
Copyright (C) Microsoft Corporation.  All rights reserved.

cl.exe -nologo -I.. -c -O1 -MT -W3     ../pdcurses\addch.c ../pdcurses\a
ddchstr.c ../pdcurses\addstr.c ../pdcurses\attr.c ../pdcurses\beep.c ../pdcurses
\bkgd.c ../pdcurses\border.c ../pdcurses\clear.c ../pdcurses\color.c ../pdcurses
\delch.c ../pdcurses\deleteln.c ../pdcurses\deprec.c ../pdcurses\getch.c ../pdcu
rses\getstr.c ../pdcurses\getyx.c ../pdcurses\inch.c ../pdcurses\inchstr.c ../pd
curses\initscr.c ../pdcurses\inopts.c ../pdcurses\insch.c ../pdcurses\insstr.c .
./pdcurses\instr.c ../pdcurses\kernel.c ../pdcurses\keyname.c ../pdcurses\mouse.
c ../pdcurses\move.c ../pdcurses\outopts.c ../pdcurses\overlay.c ../pdcurses\pad
.c ../pdcurses\panel.c ../pdcurses\printw.c ../pdcurses\refresh.c ../pdcurses\sc
anw.c ../pdcurses\scr_dump.c ../pdcurses\scroll.c ../pdcurses\slk.c ../pdcurses\
termattr.c ../pdcurses\terminfo.c ../pdcurses\touch.c ../pdcurses\util.c ../pdcu
rses\window.c ../pdcurses\debug.c
cl.exe wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
NMAKE : fatal error U1077: 'cl.exe' : return code '0x1'
Stop.

Ik ga ervan uit dat deze fout wordt veroorzaakt omdat ik me niet in de directory van nmake.exe bevind. Dan probeer ik dus dit:
Code:
C:\Libs\pdcurses\win32a>cd "C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin"
C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin>nmake.exe -f C:\Libs\pdcurses\win32a\vcwin32.mak

En daar zegt hij dan weer dit op:
Code:
Microsoft (R) Program Maintenance Utility Version 10.00.30319.01
Copyright (C) Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Libs\pdcurses\win32a\vcwin32.mak(14) : fatal error U1052: file '..\version.mi
f' not found
Stop.

Die version.mif is een bestand die in de pdcurses source code zit.
Dus nu geeft hij blijkbaar een fout, omdat ik me niet in de win32a directory bevind. Dit vind ik wel erg raar; het lijkt wel alsof ik nmake moet uitvoeren op 2 plaatsen tegelijk. :D
Ik ben wellicht iets goed fout aan het doen... hoe los ik dit op?

Laatst bewerkt:
Moet je dat pad niet gewoon aan je path variabele toevoegen ?
http://vlaurie.com/computers2/Articles/environment.htm

Ok, ik heb ondertussen gevonden dat het eraan lag dat ik eerst vcvarsall.bat heb moeten uitvoeren. Ik deed dit en dan werkte het (welja... eigenlijk ik krijg fouten bij het compileren van de uitbreiding, maar de gewone pdcurses compileert perfect).
Ik denk dat ik dit maar op "Opgelost" zal zetten, bedankt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan