nmeer dan helft windows7 updates mislukt, wat te doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
sinds najaar 2011 krijg ik (beveilgings)updates van windows7. vandaag zag ik dat van veel meer dan de helft hiervan de installatie mislukt is. vandaag weer twee proberen te installeren, melding: onbekende fout!
het gaat vaak om belangrijke updates.
het lijkt me geen doen om alle updates nog proberen te installeren, geen tijd en ook onvoldoende deskundigheid in huis.
wat kan ik het beste doen?

Probeer de volgende map eens leeg te maken en kijk of hij na het downloaden van de updates wel installeert.
Probeer ze voor de zekerheid ook 1 voor 1 te installeren.
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\

Groeten Marcel

Als het goed is wel, misschien is ie verborgen.

1e mogelijkheid is:
Druk op WINkey+R en type C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\ en druk op enter.

2e mogelijkheid is:
druk op WINkey+R, type cmd en druk op enter;
type net stop wuauserv en druk op enter;
type rename c:\windows\SoftwareDistribution softwaredistribution.old en druk op enter;
type net start wuauserv en druk op enter;
type exit en druk op enter;
Herstart je PC en start de update.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
gevonden!
ik ga het straks proberen. begrijp ik het goed dat ik al die updates (het zijn er misschien wel honderden) een voor een moet installeren? dat kost me een week...

Geeft ie niet aan bij welke update het mis gaat?
Probeer er eerst gewoon een paar en daarna de rest.
Onderschat het belang van de updates niet want vaak zijn die om beveiligingslekken te dichten in je OS.

Groeten Marcel

dank voor je reactie, ik laat van mij weten als ik ermee bezig ben (en hoe het afloopt)
ik had zelf gedacht om iets van een laatste versie van windows7 te kopen, kost iets maar dat moet dan maar, en die te updaten met de daarna verschenen updates. maar ik vrees dat windows7 al lang niet meer verbeterd is nu windows8 er is.

nog een vraagje: als je windows herinstalleerd kan dat dan terwijl de bestanden en andere software gewoon op de pc blijven staan (natuurlijk ook een backup maken, voor de veiligheid voor het geval het mis gaat).

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je windows 7 (her)installeert krijg je normaal ook de optie om de oude bestanden te bewaren. Die worden dan op de C-schijf in de map windows.old bewaard.
Toch voor de zekerheid je persoonlijke bestanden backuppen op USB of zoiets.
Geïnstalleerde programma's zul je helaas wel opnieuw moeten installeren.

Groeten Marcel

De versie van Windows7 die je nu koopt in de winkel is dezelfde als die je een aantal jaren geleden kocht hoor.
Kijk eens bij je systeemeigenschappen welk ServicePack erop staat.
Het zou ServicePack1 moeten zijn.
t8Zw8CK.png

Groeten Marcel

Das in ieder geval goed.
Nu proberen om de updates te installeren.

Groeten Marcel

ik heb de eerste stappen gezet. de hele lijst met meer dan de helft mislukte updates is nu weg. er bleven nog drie cumulatieve (?) updatebestanden over. ik heb geprobeerd deze te installeren, een voor een. de eerste de beste mislukt wegens onbekende fout. zie bijlage. wat nu te doen?

Bijlagen

• hoogteijling windows update.jpg
    hoogteijling windows update.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 68
dag marcel,
zal ik doen, dus weer -voor zover nodig- de door jou aangeduide map leegmaken (deze is niet verborgen). en dan het LAATSTE bestand proberen te installeren?
Verder heb ik nog niet gekeken. Maar ik hoop dat jouw stappenplan mij niet -zoals vaak bij dit soort stappenplannen- en een poel van ellende brengt
dank zover!

Als je aangeeft welke update er precies niet goed gaat kan ik natuurlijk altijd kijken voor je naar het belang van deze update.

Groeten Marcel

dit is resultaat w updatefout 09887312

ik slaag er niet in om prscr toe te voegen

de eerste stap leverde niets op\
ik heb toen de tweede stap genomen en ingevoerd cmd; sfc/scannow.
al heel snel kreeg ik bericht dat ik opnieuw moest opstarten omdat er iets met windows fout was
heb ik gedaan
toen begon de software inderdaad te scannen. heel traag weliswaar op 31% gescand kon ie niet verder meer
ik heb opnieuw opgestart, en weer sfc uitgevoerd, dat ging stukken sneller maar weer stop op 31%
nog iets geprobeerd met opstarten in veilige modus, maar dat heeft allemaal niet geholpen.

Bijlagen

• hoogteijling windows update 2.jpg
    hoogteijling windows update 2.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 61
  • hoogteijling windows update 3.jpg
    hoogteijling windows update 3.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 56
Heren,

Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

Er zijn genoeg andere dingen te doen dan berichten samen te voegen. :o

Misschien kun je het volgende nog proberen:

Druk op WINkey+R, type cmd en druk op enter;
Type net stop wuauserv en druk op enter;
Type net stop cryptSvc en druk op enter;
Type net stop bits en druk op enter;
Type net stop msiserver en druk op enter;
Type ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old2 en druk op enter;
Type ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old2 en druk op enter;
Type net start wuauserv en druk op enter;
Type net start cryptSvc en druk op enter;
Type net start bits en druk op enter;
Type net start msiserver en druk op enter;
Type Exit en druk op enter.

Groeten Marcel

ik heb bovenstaande stappen (na aanmelding als administator) uitgevoerd, maar ook dit werkt niet
een aanbevolen update is wel geinstalleerd
de foutcodes zijn 8007312 en 800731B.

voor je informatie: ik heb een aantal keren sfc/scannow moeten draaien. een keer klapte windows er uit na 100% controle. de laatste keer kreeg ik melding dat er geen integriteitsschendingen waren.

Voor mij houdt het hier op.
Behalve met teamviewer ofzo kan ik wel kijken maar verder is het erg lastig hier vandaan.

Groeten Marcel

als jij mij op de een of andere manier toch verder zou kunnen helpen (met teamviewer heb ik nog nooit gewerkt, maar eens moet de eerste keer zijn): graag!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan