no bootable device

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethewil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Hallo ik heb een vraag.Als ik mijn laptop aanzet krijg ik deze zinnen te zien

For Atheros PCIE Ethernet Controller v1.0.05(1/22/09)

check cable connection

PXE-E63 : Error while initializing the NIC
PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM

No bootable device--insert boot disk and press any key

Ik ben een leek op computer gebied .Kan iemand mij zeggen wat het probleem kan zijn?
Bij voorbaat hartelijk dank.

Om jouw PC op te kunnen starten zoekt jouw computer iets om van op te kunnen starten. In dit geval lijkt hij te willen opstarten vanaf je netwerkkaart. Je moet dus in je bios de "boot sequence"aanpassen en dus de harddisk als eerste zetten.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je harddisk kapot is, maar kijk daar eerste maar eens naar.

Gaat dat lukken?

Bedankt ik zal het proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM

Dan probeert het alsnog op te starten van de HDD. Ik denk dat je schijf kapot is. Probeer met de herstel schijven je computer opnieuw te installeren, maar ik denk dat hij daar ook geen hardeschijf zal zien.

bios

Om jouw PC op te kunnen starten zoekt jouw computer iets om van op te kunnen starten. In dit geval lijkt hij te willen opstarten vanaf je netwerkkaart. Je moet dus in je bios de "boot sequence"aanpassen en dus de harddisk als eerste zetten.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je harddisk kapot is, maar kijk daar eerste maar eens naar.

Gaat dat lukken?

hoe kom ik in de bios,weet niks van computers,in ieder geval heel weinig.

Dat is per merk/moederbord verschillend. Vaak is het F10, F12, DEL. Je ziet het als je je pc opstart voordat hij in windows komt. Eenmaal in de bios moet je zoeken naar de Boot sequence. Je harddisk moet als eerste staan. Maarrrrrr.... de bios is niet iets waar je in moet gaan rommelen als je niet zeker weet waar je mee bezig bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan