no cd crack

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjurm

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hallo,

Wij hebben het erg oude, maar toch nog steeds leuke spel roller coaster 2. We hebben het originele spel, alleen we willen het graag op meerder pc's spelen. Nu kan dat vaak wel, alleen het komt wel eens voor dat je het spel tegelijk speelt en dan heb je maar 1 CD-rom.

Dit kan heel simpel met een no-cd crack. Ik heb dat al met heel veel games gedaan, alleen volgens mij werken de op internet verspreide no-cd cracks van RCT2 niet. Ik krijg nog altijd de melding dat er een cd geplaatst moet worden. Ik heb al meerder NO-cd cracks geprobeerd maar het werkt gewoon niet.

Is het misschien mogelijk om zelf op een of andere manier een no-cd crack te maken? Zeker bij RCT2, het lijkt me niet zo'n ingewikkeld geprogrammeerd spel.

Heb je toevallig ook nog 1 of meerdere virtuele CD/DVD drives actief?
Schakel die dan uit en test dezelfde cracks nog eens.

nee, ik heb geen virtuele drives actief. Bedoel je zoiets als Power-ISO, een 'nep' cd-drive?

Ja, precies. Die willen dat nog weleens in de weg zitten. Als je die niet actief hebt is dat uiteraard niet de oorzaak.
Een ander idee heb ik helaas niet voor je.

nee, die is niet meer actief. Bij de melding voor het plaatsen van de CD, verwijst hij ook naar station E: Mijn normale cd-drive. De anderen heb ik ook niet aan staan.

Toch bedankt voor snelle reactie.

Je kunt de CD kopiëren met een brand programma; dan kun je het op meerdere computers tegelijk spelen.

Een gratis programma is ImgBurn:

http://www.imgburn.com

Wil je het niet branden, dan kun je een image maken van de CD met bijv. DAEMON Tools Lite (ook gratis):

http://www.daemon-tools.cc/eng/products/dtLite

De gemaakte image kun je vervolgens inladen in een DAEMON Tools virtueel station. Je moet dan wel op elke computer virtuele schijf software installeren.

EDIT:

Indien er een kopieerbeveiliging op het spel zit dan wordt het een ander verhaal. Ik heb het spel zelf niet, dus weet ik niet waarmee het beveiligd is. Je kunt achterhalen welke beveiliging het spel heeft met bijv. ProtectionID, een gratis tool:

http://protectionid.owns.it/

Laatst bewerkt:
je kan ook bijv. het spel van een torrent site downlouden (mag geen namen noemen)
en instaleren op 1 van de computers dan hoef je maar op 1 de cd of op allebij kan natuurlijk ook

ik hoop dat dit wel toegestaan is.
Maar voor de Topicstarter: op *knip* staat er (na het lezen van een grote disclaimer dat het downloaden van hun no-cd cracks alleen maar mag als je zelf de CD hebt aangeschaft en het voor persoonlijk gebruik gebruikt) een waslijst aan games waarvan ze geteste no-cd cracks hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Muchacho,
Disclaimer of niet, dat soort sites mogen hier niet genoemd worden (ook de naam niet). Weet je het niet of het toegestaan is, plaats het dan niet en vraag voor advies bij een moderator.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan