No conductor cable installed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik krijg altijd bij het opstarten van mijn pc een bepaalde melding, deze melding flitst echter zeer snel voorbij en ik kan het dus nooit echt helemaal lezen.

Wat ik er een beetje uit heb kunnen halen is:

'IDE 1 no Conductor Cable 80 installed'

Zoiets is het in ieder geval. Weet iemand wat dit betekent en wat ik kan doen?

Zoals ik het lees heb jij een 40 aderige kabel aan je IDE1 hangen (of helemaal geen) en gaan 80 aderige

Geplaatst door m@rio
Zoals ik het lees heb jij een 40 aderige kabel aan je IDE1 hangen (of helemaal geen) en gaan 80 aderige

Aha.. Hmm, ik kijk wel even of ik een ander kabeltje heb.
Is dat erg, dat er een 40 aderige kabel aan zit, heeft het een (negatieve) impact op de prestaties?

En nog wat, zijn de IDE channels 0-based of 1-based? Zeg maar, ik heb namelijk twee harde schijven, dat IDE 0 schijf C is of is IDE 1 schijf C?

Of het daadwerkelijk betere prestaties geeft (de 80 aderige kabel) ben ik nooit achter gekomen en over de IDE 0 of 1 zou ik zo niet weten

Geplaatst door m@rio
Of het daadwerkelijk betere prestaties geeft (de 80 aderige kabel) ben ik nooit achter gekomen en over de IDE 0 of 1 zou ik zo niet weten

Hmm jammer. Dan zal ik maar wat dingen moeten proberen :p

Ik heb boven nog een oude pc staan die precies dezelfde melding geeft die jij nu omschrijft.
Ik heb hier nooit enige hinder van ondervonden, de pc loopt altijd als een zonnetje.
Ik krijg het idee dat het weinig uitmaakt wat voor kabel je gebruikt.
Geplaatst door Systemizer X100

En nog wat, zijn de IDE channels 0-based of 1-based? Zeg maar, ik heb namelijk twee harde schijven, dat IDE 0 schijf C is of is IDE 1 schijf C?
Deze vraag snap ik niet helemaal, toch enige uitleg.

IDE 0 = primaire master
IDE 1 = primaire slave
IDE 2 = secundaire master
IDE 3 = secundaire slave

Vaak is de primaire master meteen de c-schijf.
Is dit wat je bedoeld?

Geplaatst door Admin_Frisian
Ik heb boven nog een oude pc staan die precies dezelfde melding geeft die jij nu omschrijft.
Ik heb hier nooit enige hinder van ondervonden, de pc loopt altijd als een zonnetje.
Ik krijg het idee dat het weinig uitmaakt wat voor kabel je gebruikt.

Deze vraag snap ik niet helemaal, toch enige uitleg.

IDE 0 = primaire master
IDE 1 = primaire slave
IDE 2 = secundaire master
IDE 3 = secundaire slave

Vaak is de primaire master meteen de c-schijf.
Is dit wat je bedoeld?

Jup, dat is wat ik wou weten :p
Met 0-based bedoel ik een telling als 0,1,2,3 etc
1-based: 1,2,3,4...

Okee ik ga eens het een en ander proberen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan