No Cpu installed

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Na een lange tijd was het weer eens tijd om flink de stofzuiger door mijn oude pc te halen.
Dit heeft een kleine probleem met zich mee gebracht.
Als ik de pc nu opstart, geeft deze geen beeld en blijf ik horen No Cpu Installed.
De standaard dingen heb ik allemaal al geprobeerd:
- kaal starten
- kabels aandrukken
- Andere videokaart

Ik heb zelf een gelijk processor gekocht maar nog steeds hetzelfde probleem. Wel start de pc nu door zonder soms te zeggen No Cpu Installed, maar dan nog heb ik geen beeld?

Pentium 4 2,4
Asus P4B533

:confused:

Waarschijnlijk is er allemaal hardware kapotgegaan, waaronder de videokaart. Oplossing is een nieuwe kopen.

dat hoeft helemaal niet zo te zijn, controleer nog eens goed alle kabel (ook de 4pins cpu voedingkabel)
ook de voedingskabel voor de videokaart aangesloten als die er is.

Waarschijnlijk is er allemaal hardware kapotgegaan, waaronder de videokaart. Oplossing is een nieuwe kopen.

u bent wel erg snel om nieuw hardwaren te laaten kopen.

ts probeer een bios reset
haast idereen weet dat een stofzuiger niet mag gebruik in het vervolg een bus perslucht.
het kan ook zijn dat je belangerijke jumper heb mee gezogen.
kijk daar voor in de handleiding van het bord en plaats deze terug in dat geval.

u bent wel erg snel om nieuw hardwaren te laaten kopen.

ts probeer een bios reset
haast idereen weet dat een stofzuiger niet mag gebruik in het vervolg een bus perslucht.
het kan ook zijn dat je belangerijke jumper heb mee gezogen.
kijk daar voor in de handleiding van het bord en plaats deze terug in dat geval.

idd, ik zie op dit forum zeer veel van deze vragen, met stofzuiger stof weg halen, en dan hoogst waarschijnlijk hardware kapot, maar probeer eens je koeler en cpu eraf te halen, dan oude koelpasta eraf halen, nieuwe erop, cpu en koeler plaatsen ( koelpasta zeer dun aanbrengen ) let op bij eraf halen en plaatsen niet teveel kracht te zetten, en dat er geen pinnetjes van de cpu verbogen raken.
als je nog geen koelpasta hebt, kun je deze gewoon kopen in iedere pc-shop.

gr Arno

Ik heb het geprobeerd door de bios te resetten, en alleen de hardware te gebruiken die nodig is.
Maar hij blijft geen beeld geven, en zeggen no cpu installed.
Lijkt er steeds meer op dat het moederbord gewoon dood is?

Ik heb het geprobeerd door de bios te resetten, en alleen de hardware te gebruiken die nodig is.
Maar hij blijft geen beeld geven, en zeggen no cpu installed.
Lijkt er steeds meer op dat het moederbord gewoon dood is?

denk eerder je CPU

De Cpu heb ik al vervangen door een andere, zou een beetje raar zijn als ze beide kapot zijn?

De Cpu heb ik al vervangen door een andere, zou een beetje raar zijn als ze beide kapot zijn?

hmm, dat is idd raar ja, mischien je moederbord, maar hoe je dit kunt testen weet ik niet, dus niet meteen nieuw moederbord kopen !:P , zitten alle pinnetjes erin? socket klemmetje dicht? koelpasta tussen koeler en cpu? zit de koeler aangesloten?
als dit klopt ^^ dan ligt het zowiezo niet aan de cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan