no dialtone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
Goedenavond.

Ik ben een beetje radeloos aan het worden. Ik ben van de week aan het stunten geweest met een datakabel voor een Samsung E 600 via een USB-serial kabel : werkte niet, zag het toestel niet dus alles in een hoop gegooid.
Maar nu : sinds die tijd werkt mijn usb-modem niet meer (sitecom pocket modem) : no dial tone
Van alles geprobeerd : niets helpt : windows XP (her-)installeert het modem probleemloos, en ook WinFAX pro 10.2 ziet geen problemen, maar "no dialtone" ( en die is er écht wel !)
Vanmiddag in wanhoop een nieuw modem gekocht : Sitecom DC-003 USB ( = conecant HCF V90 Datafax) en, je raadt het : probleem blijft : "no dialtone"
Wat kan dit in hemelsnaam zijn ?
Wie redt mijn weekend ?

Vriendelijke groeten

Jos:confused:

En als je de xp systeemherstel doet naar bv een week geleden, voordat je met die datakabel e.d. aan het stoeien geweest bent?

Dan zou hij het weer moeten doen (in theorie dan)

Is het een modem met 2 aansluitingen aan de achterkant? Zit het stekkertje wel in de "line" uitgang? en niet in de "Phone"?

Sluit voor de gein eens een telefoon toestel aan op het kabeltje.
Of op de "line" je kabel, en op "phone" een telefoon.
Dan weet je zeker dat je kabels in orde zijn.

Hallo Tanja,

Nee, systeemherstel heb ik ook al geprobeerd : het programma zag geen wijzigingen. Dat klopt ook wel, want de toegevoegde kabel was weer weg :er was in wezen ook niets veranderd.

De kabel zit (en zat ) in de Line ingang van het modem : het ligt niet aan de modems, want ze reageren allebei gelijk, hoewel ik even dacht, dat de "oude" kapot was : vervangen blijkt dus achteraf niet nodig geweest te zijn.

Maar waarom wil dat modem niet bellen = ziet de lijn niet.

Als ik Winfax "handmatig" laat beantwoorden, zendt het modem wél braaf een carrier, maar bij auto-answer neemt hij niet aan, ra ra

Ik ben je ( en ook andere keien natuurlijk )bij voorbaat zéér dankbaar voor suggesties

Groeten
Jos

Hallo Paul,

Heb ik gedaan : prima !

De diagnose van XP ziet het modem óók prima

Alleen dial en answer : ho maar

Graag nog suggesties

Hallo Tanja

Nee, ook dat helpt niet. Ik heb de optie (die overigens op mijn andere computers met modemverbinding óók aanstond ) uitgezet en er verandert niets

Hellup !

Overigens, je ziet aan het RX-TX ledje, dat er wel degelijk contact met het modem is

Probeer eens een nieuw inbelaccount te maken. Misschien dat er toch ergens een instelling niet goed staat.

Krijg je nog meer te zien? Is het bv fout 680??
Het moet toch ergens aan liggen:(

Een nummermelder kan ook het probleem veroorzaken volgens Planet Help:

Fout 680 - Geen kiestoon (No dial tone)
Inbelverbindingen:

Deze melding wordt veroorzaakt doordat het modem een toon hoort, en daardoor denkt dat de telefoonlijn bezet is.

Een aantal redenen hiervan kan zijn:

U beschikt over 1 telefoonlijn en die wordt op het moment gebruikt.
(Bijvoorbeeld om te bellen met de Servicelijn.)
Controleer of het telefoonsnoer goed is aangesloten;
De meeste modems hebben een Phone- en een Line-aansluiting. Line is de juiste aansluiting voor de telefoonlijn.
Het telefoonsnoer is te lang;
Controleer of er geen lange haspel tussen het modem en de muuraansluiting zit. Dit kan het probleem veroorzaken.
Controleer de aansluitingfactor;
Als er te veel apparaten zijn aangesloten kan het zijn dat de spanning op de lijn te laag is. Probeer in zo'n geval zoveel mogelijk andere telefoon-apparatuur los te koppelen.
Nummermelder (zien wie er belt)
Een andere mogelijke oorzaak, veel gehoord(!), is een nummermelder die onder andere geleverd wordt door KPN Telecom.

PS. Je hebt geen conflicten in apparaatbeheer? Heb je gekeken of er nieuwere drivers voor je modem zijn?

Laatst bewerkt:
Je zit op het spoor !!!

Als ik een nieuwe inbelverbinding maak (die één van mijn eigen tel nummers belt ) KIEST DE ROTZAK :

Wél dialtone dus.

Maar Winfax en de fax van XP blijven zeggen "no dialtone"

Weet jij het al ?

Hoe bedoel je "die een van mijn eigen tel ummers belt"??

Maar je krijgt nu dus wel verbinding. Alleen winfax nog.
Ik zoek nog even door.

Eehhmm, 1 van je eigen nummers?? :confused:
Heb je isdn? Achter een centrale?
Heb je een pre-fix cijfer voor het bellen naar een buitenlijn? (eerst een nul draaien)
Klinkt de kiestoon van de centrale anders dan de kpn-kiestoon?

Reageert de centrale misschien op een pieptoontje van winfax, en gooit dan de lijn er af?

Kun je met een toestel parallel meeluisteren wat er gebeurd? Dus het moment dat er geen toon is, of dat er wel iets gedraaid wordt?

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad Tanja : én Winfax én Microsoft fax (onderdeel van windows) laten het met de dialtoon afweten.

Hoe kan dat nou, dat een inbelverbinding wél de kiestoon vindt en die suffe programma's níet met het modem overweg kunnen (nemen de fax niet aan ook)

Ik ben erg blij met je doorzettingsvermogen, hoor !!

Daar komen de antwoorden :

Eehhmm, 1 van je eigen nummers??

ik kies één van mijn eigen privénummers (analoog)

Heb je isdn?

Ja, maar de modem zit aan de analoge kant

Achter een centrale?

nee

Heb je een pre-fix cijfer voor het bellen naar een buitenlijn? (eerst een nul draaien)

nee

nvt

Reageert de centrale misschien op een pieptoontje van winfax, en gooit dan de lijn er af?

nvt (toch ?)

Kun je met een toestel parallel meeluisteren wat er gebeurd? Dus het moment dat er geen toon is, of dat er wel iets gedraaid wordt?

nee, want de telefoon in de phone poort wordt niet geactiveerd omdat de computer bij de line poort geen dialtoon vindt

wat een ramp, he

Daar komen de antwoorden :

Eehhmm, 1 van je eigen nummers??

ik kies één van mijn eigen privénummers (analoog)

Heb je isdn?

Ja, maar de modem zit aan de analoge kant

Achter een centrale?

nee

nee

nvt

nvt (toch ?)

nee, want de telefoon in de phone poort wordt niet geactiveerd omdat de computer bij de line poort geen dialtoon vindt

wat een ramp, he

Tanja,

Het is niet alleen Winfax, maar ook "XP fax"die niet inbelt.

En wat betreft dat eigen nummer : Ik heb dat nieuw aangemaakte inbelnummer "zomaar"mijn eigen nummer gegeven, om te horen, of hij koos, en dus een dialtone
had; niet of hij nadien ook verbinding maakte : en hij koos pieperdepiep.

Jullie blijven toch niet de hele nacht voor me op ? Ik schaam me dood

Geplaatst door Docwell
Tanja,

Jullie blijven toch niet de hele nacht voor me op ? Ik schaam me dood

Wij zijn hier vrijwillig hoor:D Ik kijk wel hoe lang ik het volhoud tot ik naar bed ga.

Ik weet niet hoe dat zit met winfax en idsn. Je hebt alles goed aangesloten? Dus hetzelfde als toen het wel werkte?

Eerlijk gezegd heb ik op dit punt geen ideeën meer.

Laatst bewerkt:
Er is met het systeem niet gebeurd of veranderd.

Ik heb alleen met dit stomme datakabel zitten klooien en daarna was het over en sluiten met de al sinds tijden perfect lopende faxverbinding (overigens dus geen ISDN maar gewoon analoog)

Ik ga nu nog even testen, of de combinatie modem - telefoon aansluiting wél werkt op een andere PC

Of dat het doet, laat ik zometeen weten

Wakker blijven (grapje)

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan