No internet connection/limited access

• Onderwerp starter Onderwerp starter DW23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Hallo iedereen,

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe laptop (met W7) waarbij ik problemen heb met de internetverbinding. Ik kan zonder problemen de draadloze modem vinden en daar verbinding mee maken. Echter, de verbinding wordt op onregelmatige momenten op 'limited access' gezet, wat inhoudt dat ik wèl verbonden ben met de modem, maar ik niet het internet op kan.
Als ik mijn laptop opnieuw verbind met de modem, heb ik weer internet. Dit kan dan bijvoorbeeld 10 seconden duren of 2 uur, maar vroeg of laat wordt ik toch weer op limited access gezet.

Ik ben al enkele weken op zoek naar een oplossing. Ik heb verhalen gehoord dat een onderdeel van McAfee hier de oorzaak van kan zijn, terwijl bij anderen het Apple-gerelateerde software is. Zelf heb ik die programma's niet geïnstalleerd, maar misschien is het dan toch een ander programmaatje dat de verbinding loopt te verpesten..

(Andere oplossingen die ik zonder succes heb geprobeerd zijn 1) het handmatig instellen van m'n default gateway i.p.v. automatisch verbinden, 2) IPv6 uitzetten, 3) firewalls e.d. uitzetten en natuurlijk 4) alle drivers opnieuw geïnstalleerd.)

Ik ben razend benieuwd of iemand nog goede tips of adviezen heeft. Ik kan nadere info geven indien nodig.
En als ik er ook met jullie niet meer uitkom, vrees ik dat een clean reinstall van W7 de enige oplossing is.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan