No-ip werkt niet, ip adres wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiellebeest

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Ik bij No-IP een adres aangemaakt. Het vreemde is, dat dit adres niet werkt, maar als ik mijn ip adres invul, werkt het wel. Ik heb op mijn router (Zyxel P-2601HN-F1) port forwarding aangezet. Deze forwarding heb ik doorgezet naar het interne IP adres.

No-IP heb ik als DNS Host (A), ook het programma No-IP Duc geeft een groen vinkje bij het ip nummer.

Moet ik in mijn router nog meer aanpassingen doen.

Indien je het zojuist hebt aangemaakt met een volledig domain kan het 20 uur duren voordat het werkt.

Natuurlijk werkt het met een ip adres wel. Het hele punt van DNS is van een regel tekst een IP-nummer maken :)

Dus als je zojuist chiellebeest.nl (bijv.) via no-ip hebt doorgezet naar je thuisadres kan het een paar uurtjes duren voordat de records bij iedereen aankomen.

Ik heb de no-ip vorige week dinsdag al aangemaakt. Ik had idd al gelezen dat het wel 24 uur kon duren. Maar 7 dagen......

Waar zou ik nog meer kunnen kijken, of wat zou ik moeten aanpassen om het werkend te krijgen?

Je kunt even een command prompt draaien en het volgende commando opgeven

nslookup mijnsite.nl
EN/OF
nslookup mijnsite.nl 8.8.8.8

Als er geen IP adres terugkomt op beiden dan bestaat het nog niet in DNS en moet je waarschijnlijk even navragen bij no-ip

even lokaal je dns leegmaken? het feit dat je je adres terug krijgt betekend dat het verkeer is doorgezet. Als je zegt " mijn IP" wat probeer je dan? je interne IP of je externe IP?

In principe zou bij de goede settings het moeten werken. Heb je getest van buiten je eigen netwerk?

Ik krijg mijn externe ip adres terug.

Wat bedoel je met lokaal je dns leegmaken? Hoe moet ik dat doen. Als ik mijn (externe ip) adres neerzet krijg ik wel verbinding, zet ik het no-ip adres er neer, krijg ik geen verbinding. Zet ik dan weer mijn ip, doet ie het wel.

Zal morgen proberen om van buiten mijn netwerk in te loggen.

Ik zou wel wat meer informatie willen zien op de volgende tip:
nslookup mijnsite.nl
EN/OF
nslookup mijnsite.nl 8.8.8.8

Als je bij de eerste nslookup niet het juiste ip-adres kreeg getoond, maar wel bij het tweede, dan is er met de DNS-server die jij standaard gebruikt wat mis. Je zou dan een betrouwbare, vaste DNS-server kunnen gebruiken bij je IPv4 instellingen, bijvoorbeeld die 8.8.8.8 (dus de openbare DNS-server van Google).

Dan kan er nog wat anders aan de hand zijn (als je via je huidige ingestelde DNS-server wel degelijk de juist informatie krijgt over je no-ip DNS-entry): De configuratie van je webserver die je via het no-ip adres wil bereiken. Heb je daar de site-instellingen (in Apache: De Virtualhost instellingen) van je website niet goed staan, dan reageert je webserver wellicht wel op http://<ip-adres> maar niet op http://mijnsite.no-ip.com

Tijs.

Ik krijg bij beide commando's mijn externe IP adres terug.
Ik heb vandaag voor de rest geen tijd om er opnieuw naar te kijken.

Helaas krijg ik het bij No-ip nog steeds niet voor elkaar. Ik heb nu een link via dynamicdns, deze werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan