No more Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennismorrenPRO

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
56
Ik wil Xp weer omdat Vista te veel nadelen heeft op een niet aanbevolen systeem maar: Als ik de Instrallatie Cd van Windows XP erin doe (Gewoon in Vista) Kan ik "Windows Xp Instralleren" niet klikken (Het is grijs). Nu is mijn vraag: Kan ik de Versie Handmatig van Vista in regedit aanpassen? Want mijn XP cd herkent de hdd niet welke drivers dan ook... Toch als dat ene niet kan::: Ik heb nog een computer die Dual bot is met Vista en XP maar mijn vraag is dan: Weten jullie waar het bestand is of bestanden of een programma is waarmee je de boot selecteerd? Tip: VistaBootPRO 3.1 heb ik al geprobeerd... :confused: Alvast bedankt :D
 
heb je vista over XP heengezet.
of heb je eerst xp verwijderd en daarna vista geinstalleerd??
 
Ik had XP :rolleyes: toen kocht ik vista en heb ik (erbij geinstralleerd). Maar op de andere computer zie ik wel dual boot maar bij mij thuis : Alleen vista dus: Ik heb Vista erbij gedaan en Xp is in de map Windows.old gaan zitten en die heeft "Geen boot" meer met andere woorden: De boot is verwijderd dus ik heb de bestanden nog alleen de boot niet :confused:
 
o ja: Tot mij windows opstart heb ik geen toegang tot de Sata schijf: Ik zal het laten zien (met de cd)
1e Scherm: Moederbord informatie
2e Scherm: Harde schijven (mijne staat er bij op beide aansluinggen
3e Scherm ( Kan ik uitzetten door Promis Controller ) Scanning for IDE devices en dan. No drive attached to fastrack, the BIOS is not installed
4e: Druk op een toets op vanaf de cd-rom op te starten
5e: Windows Setup (XP) Aan het laden met alle drivers geprobeerd (op de cd)
6e: Blauw scherm en daar staat repareren bij

Als ik nou installeren of repareren doe: Setup kan geen harde schijven vinden en dan een heel verhaal:
1 = aangesloten 0 = niet aangesloten
Sata hdd | Ipod
1 0 Kan geen hdd vinden
1 1 Alleen de Ipod schijf is te zien:confused:
0 1 Alleen de Ipod schijf is te zien

Zo raar:( wie weet wat het probleem is of moet ik een hele nieuwe hdd aanschaffen? :confused:
 
Je zult xp toch opnieuw moeten installeren.
Je dual boot zal roet in het eten gooien.
Dus helemaal opnieuw beginnen....en of het dan lukt......??
 
Maarja De sata schijf wil maar niet op komen dagen in de Windows setup, Windows setup 32bit (winnt32) daar wil hij niet verder vanwege Vista's versie (6.0) is hoger dan xp (5.1) En als ik setup winnt32 doe in veilige modus ging hij de instrallatie bestanden als een boot maken vervolgens> BSOD:(
 
je doet de cd van xp in je drive en start vanaf daar op.(echt opnieuw opstarten dus)
je kiest dan voor alles te verwijderen en opnieuw te formatteren.
dan heb je de sata drivers nodig....je moet dan een keer op F6 drukken om die drivers te installeren.
 
Nou ja ff bij mijn andere pc de hdd formatteren en XP en op gezet (wel vista als 2e boot) dus ik heb waarschijnlijk niet genoeg met 2 pc van 512mb werkgeheugen , hoewel hij op mijn werk soepel kan werken met vista... ik zal gewoon op beide dual boot gaan doen:D jullie toch bedankt voor alle reactyies:D :D :D :D :D :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan