Ohnee?
Datum / tijd goed? Verbinding al gehersteld? (Rechtermuisknop -> herstel)
Leesvoer:
Foutcode 80072EFD of 80048820- Uitgebreide fout Code 8004840F
Foutcode 80072EFD of 80048820- Uitgebreide fout Code 8004840F
Wanneer je probeert in te loggen in Messenger, krijg je een van de volgende foutmeldingen:
-"Sorry, we kunnen je niet inloggen in de Messenger Service op dit moment. Probeer het later nog eens. 80072EFD".
-"Sorry, we kunnen je niet inloggen in de Messenger Service op dit moment. Probeer het later nog eens. 80048820
Uitgebreide foutmelding: 8004840f".
Dit probleem kan een van de volgende oorzaken hebben:
- Een firewall blokkeert de toegang van Messenger tot het Internet.
- De veiligheidsbibliotheken zijn aangetast.
- Proxy instellingen zijn incorrect.
- Spyware blokkeert de toegang tot de Messenger service.
Volg deze stappen om je probleem op te lossen:
Opmerking : Wees er zeker van dat je verbinding hebt met het Internet.
1. Bezoek de Windows Update website, en verifieer dat je de laatste updates hebt geinstalleerd:
a. Ga naar
http://windowsupdate.microsoft.com
b. Ga na of je computers updates nodig heeft, en installeer de updates als dit het geval is.
c. Start de computer opnieuw op wanneer je de updates hebt toegepast.
2. Wees er zeker van dat Messenger wordt doorgelaten door je firewall:
a. Bezoek de volgende (Engelse) website en lees de stappen onder "How to enable Windows Live Messenger through a Firewall:"
http://messenger-support.spaces.live.com/
b. Als je je firewall eerder hebt uitgeschakeld, kan het nog steeds je Messenger blokkeren. Probeer de firewall opnieuw op te starten. Nadat de firewall software weer aan staat, volg de stappen onder 2.a. om er zeker van te zijn dat Messenger wordt toegelaten door de firewall. Probeer ook om het firewall programma geheel te verwijderen, om er zeker van te zijn dat het niet de oorzaak van het probeem is, zelfs als het is uitgeschakeld.
Opmerking: Dit is slechts een tijdelijke oplossing, en het kan zijn dat je je firewall software weer opnieuw moet installeren.
c. Als je er niet zeker van bent welke firewall software je op je computer hebt geinstalleerd, klik dan "Programma's toevoegen of verwijderen" of "Software" onder "Configuratiescherm" en kijk door de lijst met geinstalleerde programmas. Enkele populaire leveranciers van firewalls zijn Norton, McAfee en Zone Alarm.
3. Leeg de Domain Name System (DNS) Cache:
a. Klik "Start", klik "Uitvoeren", typ "cmd" en dan ENTER. Voor Windows Vista, klik "Start", typ dan "cmd" in het "Zoek"-veld. Dit commando opent het commando venster.
b. Typ het volgende commando, gevolgd door ENTER:
ipconfig /flushdns
Opmerking: Dit commando verwijdert alle opgeslagen DNS data.
c. Typ "gereed", en klik ENTER om het commando venster te sluiten.
4. Verwijder de proxy-instellingen in MSN Messenger om een directe verbinding met de Messenger service te bewerkstelligen.
Opmerking: Als je bent verbonden via het prive netwerk van bijvoorbeeld een school of een bedrijf, vraag dan de netwerkbeheerder wat de geschikte instellingen voor de proxy-instellingen in MSN Messenger zijn.
- MSN Messenger 7.0
a. Verwijder de instellingen onder "SOCKS Version 4."
b. Verwijder de instellingen onder "SOCKS Version 5."
c. Verwijder de instellingen onder "HTTP Proxy Server."
d. Klik twee keer "OK".
e. Probeer in Messenger in te loggen.
- Windows Live Messenger
a. Klik " Opties" in het "Extra"-menu.
b. In het linker dialoogvenster, klik "Verbinding".
c. In het "Verbindingsinstellingen"-veld, klik "Geavanceerde Instellingen".
d. Verwijder de inhoud vamn het "SOCKS"-veld.
e. Klik twee maal op "OK" om de insstellingen te bewaren.
5. Herstel de proxy-server instellingen voor Internet Explorer.
a. Start Internet Explorer.
b. In het "Extra"-menu klik je "Internet Opties".
c. Klik de "Verbindingen"-tab en klik dan "LAN Instellingen".
d. Schakel het selectievakje 'Instellingen automatisch overnemen' uit.
e. Klik twee keer "OK".
6. Registreer de DLL-bestanden opnieuw, die een conflict met Messenger kunnen veroorzaken. Klik op "Start", klik op "Uitvoeren" en typ het volgende commando, gevolgd door ENTER:
REGSVR32 softpub.dll initpki.dll wintrust.dll
Wacht tot je drie pop-up schermen ziet met de melding dat de registratie van de bestanden succesvol was.
7. We hebben gemerkt dat sommige spyware, zoals IMPlus, effect van hebben op de verbinding met de Messenger service. Om na te gaan of je IMPlus hebt geinstalleerd op je computer, klik je "Programma's toevoegen of verwijderen" of "Software" onder "Configuratiescherm". Kijk of IMPlus in de lijst staat, en verwijder het als dit het geval is.
8. Als je een programma niet kan vinden in "Programma's toevoegen of verwijderen", onderzoek dan of IMPlus op je computer aanwezig is:
a. Klik op "Start", klik op "Uitvoeren" en typ "taskmgr", gevolgd door ENTER. In Windows Vista, klik "Start", en typ "Taskmgr" in het zoek-veld.
b. In het Taakbeheer-veld, klik de "Processen"-tab.
c. Klik de "Procesnaam" kolom-titel om de lijst met programmas te ordenen.
d. Kijk door de lijst om te kijken of IMPlus op je computer werkzaam is. Als dit het geval is, selecteer het en klik op "proces beeindigen".
e. Bevestig dat je het programma wilt beeindigen.
9. Log weer in in Messenger.