''No Signal'' Geen beeld..

Status
Niet open voor verdere reacties.

MRTTRM

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn beeldscherm.
Als ik de computer opstart reageert het beeldscherm niet meer.
Het beeldscherm zelf is niet kapot want ik zie nog het opstart gedeelte van het beeldscherm zelf. Daarna is het ''No signal''
Een ander beeldscherm heeft het zelfde effect en dat geld ook voor een andere kabel.

Het opstarten van de computer zelf gaat (voor zo ver ik weet) wel goed want ik hoor nog steeds de gebruikelijke Windows geluiden uit mijn speakers komen.

De laatste keer opstarten met beeld ging ook niet goed.
Bij het opstarten stond de resolutie op het kleinst mogelijk. En hij gaf meteen aan dat hij nieuwe software aan het downloadde was. Na veel gedoe weer goed gekregen (mijn resolutie 1680x1050 stond eerst niet in de lijst) de computer op slaapstand gezet en de volgende keer kreeg ik helemaal geen beeld meer.

is mijn video kaart naar de knoppen?

video kaart: nVidea GeForce 8600GS 512mb
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600

Als er een inderdaad en nieuwe videokaart nodig is, zou er dan een 1024 mb kaart in kunnen?

Alvast bedankt.

Denk niet dat je videokaart naar de knoppen is, maar .. Ik denk wel dat je een te hoge resolutie gekozen hebt voor het scherm wat je gebruikt, dan krijg je ook vaak die melding ;)

Even in veilige modus opstarten met windows dus ..

Suc6! :thumb:

Je hebt je computer ooit opgestart zonder dat je er een monitor (beeldscherm) aan had hangen. Een bekende Windhoos bug is dat als je dat doet, hij denkt dat de poort voor dat scherm niet meer wordt gebruikt en dan sluit hij die poort uit. Probeer eens een Live CD van Ubuntu, kijken of je dan wel beeld krijgt. Zoja, ligt het aan Windhoos. Krijg je ook met Ubuntu geen beeld (of misschien neit eens in de BIOS, is ook een mooie test), dan kan het aan je videokaart liggen.

Met vriendelijke groet,
R. de Vries

dat gaat helaas niet lukken. want het scherm doet helemaal niks meer.
de resolutie die ik vermelde is overigens de resolutie van mijn scherm. het is een X223w ''22 van Acer

maar het probleem ligt dus niet bij het scherm maar ergens in de computer. iets wat er voor zorgt dat het beeldscherm een signaal krijg, want andere beeldschermen en kabels verhelpen het probleem niet.

toch bedankt:thumb:

andere suggesties?

Als je die pc aandoet, je drukt meteen een aantal keer op de PAUSE - BREAK toets op je toetsenbord, wat staat er dan op het scherm?

Alvast bedankt.

Ik ga het morgen meteen uit proberen. Ik heb de computer nu helaas even niet bij de hand.. ik laat het weten
andere tips blijven natuurlijk welkom!;)

Groejes

ik heb de computer er toch nog even bij gepakt. maar het had helaas geen resultaat. de computer is inderdaad wel los geweest van het beeldscherm. wat ik vooral vreemd vind is dat hij de laatste keer opstarten in een andere resolutie. lijkt mij een teken dat er toch iets niet goed zat/zit.

Vreemd, normaal - voordat dit alles zo was -, zag je toen ook je merk op het scherm staan nét voor Windows werd opgestart? Of een paar Engelse regels tekst met o.a. je CPU merk, het aantal Gig RAM, etc.? Zolang je dat nu nie tmeer ziet is het je videokaart die aan vervanging toe is. Kijk eens of die er nog een beetje normaal in zit. Druk 'm eventueel even goed aan. Als het een onboard videochip is, probeer dan een PCI videokaart erin te douwen. Hopelijk werkt dat. Als je je merk echter wél ziet, trouwens, dan is het Windows en zal ik als ik jou was toch echt even proberen Windows te..

1. Herstellen
2. Verwijderen en Linux te installeren
3. Opnieuw installeren

Hopen dat 't werkt ;-)

Met vriendelijke groet,
R. de Vries

Ja dat zie ik nog steeds bij het aan doen van mijn beeldscherm. daar nagaat het scherm in stand-by.
Alles wat er na komt zie ik dus niet meer. (met het CPU merk etc. bedoel je de tekst die in zwart grijs voor bij komt in de stijl van het bios scherm? die mis in nu ook inderdaad)

Ik ga de computer morgen open maken en alles even goed bekijken
Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes

In geval je het merk nog ziet verschijnen, nét voor Windhoos wordt gestart, dan ligt het aan Windhoos. Probeer even iets anders te draaien, een Windhoos installatie/herstel- schijf of een Linux Live CD. Dan MOET je beeld krijgen, weet ik voor 99% zeker.

Gegroet en fijne nacht,
R. de Vries

De tekst/Het logo van de fabrikant die ik zie verschijnen is niet van de computer. die is van het beeldscherm zelf. de tekst verschijnt namelijk ook als de computer uit of niet aan gesloten is.

Groetjes

computer open gehad. ergste stof er uit gehaald. en alles aan gedrukt maar helaas geen resultaat..

Okay, nu wordt 't wel duidelijk. Dan is de videokaart of videochip kaduuk. Dat wordt dus een nieuwe videokaart proberen, zorg ervoor dat je hem mag inruilen voor iets anders als het alsnog niet helpt, het kan net zo goed je mobo zijn. En ja, een 1024mb kaart kun je er gewoon inproppen, dat geen probleem.

Fijne middag,
R. de Vries

Erg bedankt voor de hulp!:thumb:
Ik ga er een nieuwe in laten zetten. Hij word daar ook meteen getest en krijg er nog garantie boven op

Groetjes,

Mart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan