"No signal input"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seth Gecko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Berichten
4
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn moederbord waar ik stapelgek van word. Ik kan mijn computer gewoon aanzetten, en de computer start helemaal op tot het bureaublad zonder beeld.

Ik heb van computerscherm veranderd, maar dat was nog steeds hetzelfde.

Later heb ik mijn videokaart eruit gehaald en heb ik het bij een computerspeciaalzaak laten testen, hier bleek dat de videokaart het gewoon nog goed doet.

Ik heb de batterij van mijn moederbord eruit gehaald waarna ik mijn CMOS jumper zou moeten resetten, dit was ook tevergeefs.

Op de website van asus heb ik bij de troubleshooter gekeken en heb ik aales gedaan wat de pagina beschreef maar weer geen resultaat.

Ik ben in het bezit van een Asus moederbord met het type P4P800 Deluxe.

Is mijn moederbord naar de haaie of kan ik het de hele zooi maar beter bij het grofvuil zetten (sorry Peter R de Vries, ik heb er geen waardevolle spullen opstaan). Weet iemand raad? Ik word er moedeloos van.
 
Hallo

Start het beeld scherm zelf ook op ... "wake up " ????

De videokaart = deze een a.g.p. of een p.c.i. ???

Heb je de "defekte" p.c. ook al eens opgestart d.m.v. d.o.s. bootdisk , om eventuele software konflikten uit te schakelen ????

Heb je iets verandert aan de betrokken configuratie ???


Peter
 
Alles is kosjer

Yo,

Mijn beeldscherm (een tft scherm) druk ik bij het opstarten gewoon aan. Hij start zichzelf niet automatisch op. Hij geeft dan aan: "No Signal output" Hij krijgt van de computer niets binnen, geen signaal of iets.

De Videokaart werkt goed, dit is een aopen Aeolus 6600 GT AGP kaart.

Ik heb mijn pc 2 maanden en hij heeft nog nooit software fouten gegeven.

Bij bepaalde spellen liep het spel wel eens vast, verder heb ik geen problemen gehad. Geen spyware en geen virussen.

Ik kan de d.o.s. bootdisk niet gebruiken omdat ik geen beeld heb, en ik heb geen speciale BIOS instellingen veranderd, niet overgeclock of zo...

Niets speciaals gedaan, alles is gewoon standaard. Ik denk dat het probleem in het moederbord zit.
 
Hallo

Mits de betrokken p.c. slechts 2 maanden oud is , zou ik persoonlijk het warm niet proberen uit te vinden , maar gewoon garantie claimen .

Peter
 
Yo,

De onderdelen van mijn pc heb ik van een goede vriend overgenomen, waar ze gewoon perfect werkten.

De harde schijven, videokaart en wat randapparatuur heb ik zelf gekocht.

Ik heb het moederboard, de processor en het geheugen overgenomen.

Op zijn pc liep alles ook heel soepeltjes. Ik heb geen kapotte spullen gekregen.

Het scherm viel een keer uit. Hierna heb ik em opnieuw gestart, dat werkte, en toen viel het beeld weer weg, sindsdien laat het scherm niets meer zien.

Zou er ik heb een voeding van 400 Watt. Ik heb hier mijn moederboard, processor, dvd-rom, dvd-brander, 2 harde schijven, floppy, videokaart en extra fan op lopen. Dit is toch goed te doen op een voeding van 400 Watt. Of kan het probleem daar zitten?

Ik word er helemaal knetter van
 
misschien de oplossing gevonden, maar wat is goedkoper

Yo,

Ik heb nog eens wat geprobeerd en ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Bij het opstarten zegt hij nu ook iets vaags, ik denk dat hij zegt "VGA-test failed". Mijn videokaart blijkt goed te zijn.

Waarschijnlijk is het de poort voor de videokaart op het moederbord. Ik kan em laten maken, maar ik kan ook een nieuw moederbord halen.

Ik laat wel weten of het nu wel werkt of niet.
 
nja: misschien voeding(wat ik betwijfel, want bij ons werkt het TFT-scherm niet op de voeding van de pc maar gwn apart:confused: )wat ik aanraad is eens je pc kaal te laten draaien(alleen de belangrijkste dingen er in zitten: 1 hard disk met windows natuurlijk, videokaart, 1 latje ram, allebei dvd-spelers en diskette der uit) gaat ie nu wel: dan is het je voeding(die of te zwak is wat ik betwijfel, maar eerder kapot zou zijn) of een van deze apparaten die het niet doet

gaat hij nog niet: dan kun je deze dingen al uitsluiten en zul je het moeten zoeken bij ramgeheugen of moederbord bekijken(bij kapot ramgeheugen wil hij ook niet opstarten en dus denk ik eerder dat het probleem daar ligt) als je het geluk hebt dat je 2 latjes hebt: dan kun je ze afzonderlijk in het slot steken, maar ik vermoed dat je er maar 1 hebt, anders zou het beeld wel doorstarten, tenzij ze alletwee nar de haaien zijn natuurlijk:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan