No signal input

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelie.G

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
hier hetzelfde

heb nieuw moederboard en ook die Celeron D serie cpu, nieuw DDR2 geheugen, maar krijg ook geen signaal of piepjes. Wel draaien de fans. HD laat ook niks horen.
aangezien alles nieuw is, kan ik er hopelijk toch wel vanuit gaan dat er niks van stuk is? kan het niet in een andere pc testen, want die ondersteunen geen DDR2.

zou dan OF cpu OF geheugen stuk zijn? en hoe kom ik erachter welke van de 2? want zijn bij verschillende winkels gekocht (PC Zaak en Dynabyte)

Bouw (net zoals gesuggereerd aan de topic-starter) een (geteste) videokaart en een (geteste) voeding in, om die als oorzaak te kunnen uitsluiten.

Dan zou je daarna kunnen proberen alle geheugen eruit te halen. Stel dat het dan daaraan ligt, dan krijg je daar minstens een melding over van de BIOS.

Hetzelfde zou je ook moeten kunnen doen met je CPU, maar ik kan me voorstellen dat je dat alleen in laatste instantie zou willen doen.

Zodra je wel beeld krijgt, en je wil je geheugen testen: (enkele uren achter elkaar laten doen): http://www.memtest86.com/

Helpt bovenstaande niet, dan zou het probleem ook in het moederbord kunnen liggen. In dat geval teruggaan naar de winkel, en een aldaar geteste nieuwe vragen, eventueel vragen of ze gelijk je andere apparatuur willen inbouwen & testen.

Succes,

Tijs.

Hallo, probeer de aansluiting van je monitor eens in je moederbord te doen I.p.v je videokaart miss helpt dat
succes
Groet Rick

Vraag een eigen plekje gegeven, je vraag stond in iemand anders topic, dat is niet echt gebruikelijk. :)

oh sorry. het ging om exact hetzelfde probleem, vandaar.
het is nog niet opgelost. de kast van de pc heeft geen speaker, dus piepjes zal ik niet horen. de speaker van een andere kast geeft ook geen geluid.
kan geen geheugen testen, het is maar 1 reepje en zoals al eerder vermeld heb ik geen andere pc die DDR2 aan kan.

Hallo, probeer de aansluiting van je monitor eens in je moederbord te doen I.p.v je videokaart miss helpt dat
succes
Groet Rick

dat heb ik uiteraard als allereerste geprobeerd. omdat dit geen beeld gaf heb ik een videokaart ingebouwd uit een werkende pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan