'No signal' na het inbrengen videokaart (Z.V.M. info bijgevoegd!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wuzzgoof

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hoi!

Ik heb van een vrind z'n oude videokaart gekregen, en wanneer ik die in mijn computer zet en 'm aanzet, blijft het beeldscherm op standby staan na te melden dat hij geen signaal doorkrijgt. De computer gaat echter gewoon aan, en de ventilator op de videokaart draait gezellig z'n gangetje. Driedubbel gecheckt of de kabel er aan beide kanten goed in zat, en in 3 verschillende poorten geprobeerd (1 VGA, 1 DVI en een extra VGA poort die verstopt zat onder een zwart klepje). Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn, heb ik ontdekt na wat Google-werk. Ik heb geprobeerd daar informatie uit te halen, en hoewel ik inmiddels redelijk bekend ben met computer-jargon, was het praktisch Chinees voor me. Ik ben geheel bereid om antwoorden te 'vertalen' door alles even op te zoeken, maar als iemand een oplossing heeft in dummy-taal, zou dat echt helemaal super zijn.

De basis (onwetend of deze informatie er toe doet, dus geheel voor de zekerheid en op goede hoop dat het veilig is om online te zetten):
Ik heb een desktop, de HP Pavilion a6422.nl. Daarop draait Vista Home Premium, Service Pack 1.
Processor: Intel(R) Corse(TM)2 Duo CPU E4600 @ 2.40GHz
3 GB RAM-geheugen en 32-bits besturingssysteem.

Mijn huidige videokaart is NVIDIA GeForce 8400, mijn computer zegt dat die in PCI-bus 4 zit (wederom onwetend). De kaart die ik erin wil zetten is de GeForce 9800GT.

Dan nog even wat sfeerfoto's (onwetend!),
IMG_1438.jpg
Drie keer raden welke eruit en welke erin moet

Verder dacht ik dat het misschien hieraan kon liggen, ik heb namelijk dit kabeltje:
IMG_1441.jpg

Vrolijk hierin gestopt:
IMG_1442.jpg

Terwijl mijn makker zei dat hier iets met veel kleurtjes in moest:
IMG_1443.jpg
Maar ik ben in mijn computer nog niets tegengekomen waarbij ik dacht 'ja dat kan er wel in'.

Verder zit mijn videokaart op de klik-manier vast, niet de schroef-manier. Schat van een moeder hielp me erbij, maar heeft per ongeluk dat wip-lipje bij de poort afgebroken. Ik ging er van uit dat dat echter niet het probleem was, want ik heb nu m'n oude videokaart er maar weer ingestopt, en alles werkt prima.

Alom, kan iemand mij the magic cure vertellen? Is de videokaart überhaupt geschikt voor mijn PC? Of moet ik de hele zooi gewoon even naar een winkel brengen en er zelf verder vanaf blijven?

Bij voorbaat veel dank!

Makker had gelijk.
er moet een 6 polige stekker in die aan je voeding moet zitten.
Als je voeding deze stekker niet heeft, gaat het niet.
Voorts moet je altijd eerst de driver van de oude kaart deinstalleren voordat je de nieuwe erin zet.

Hoi Wuzzgoof,

Vermakelijk verhaal!!! Als eerste zou ik zeggen, dat laatste fotootje, daar moet een voedingskabel in.
Normaal komt die uit de voeding en vaak staat daar op PCI-e, zodat je weet dat het voor een in dit geval een videokaart is.
Als je die niet hebt, kan je er een losse voor kopen: molex-to-pci-express-2.jpg

Dan de tweede foto, als het goed is komt die van je videokaart, en die moet ergens in je moederboard, dat heet een SPDIF kabeltje, digitaal audio kabeltje.
Komt hij van je moederboard, dan kun je m in dat stekkertje van de videokaart steken.
Dat dient ervoor dat een digitaal geluidsignaal via een HDMI kabel naar bv. een tv gestuurd kan worden.

En last but not least, die kaart kan gewoon in je systeem hoor.

de elektronica op een vloerkleed leggen is heel fout........zo maak je het stuk zonder dat jij iets verkeerd hoeft te doen.

Oké, helaas door naar probleem #2. Dit is alweer een tijdje terug, maar ik werd zo miserabel van het gedoe dat ik het lekker heb uitgesteld. Nu wou ik weer een spel spelen en heb ik daar spijt van.

Ik heb het kabeltje, 2 molex stekkertjes en een 6-pin dingetje, gekocht en daarmee nog een linkje gelegd tussen kaart en computer. Er zitten 5 of 6 van die molex aansluitinkjes in m'n computer, en ik heb niet op internet kunnen vinden welke in in hemelsnaam moest hebben (argh), dus heb ik alle mogelijke combinaties maar geprobeerd (argh). In elk van m'n probeerseltjes ging m'n computer gewoon totaal niet aan. Bij sommigen gaf het ventilatortje een kleine kik, maar daar bleef het dan bij. Als ik het kabeltje er helemaal tussenuit haalde, wou ie wel aan, maar zoals hierboven staat - zonder beeldinvoer.

Wederom een maat gebeld die een maat gebeld heeft, en die zei dat ik ervan uit kan gaan dat mijn voeding te oud is. Ik weet niet of dat mogelijk is, gezien naar mijn weten mijn desktop sinds aankoop op dezelfde voeding draait, en m'n desktop is toch zeker zo oud nog niet.

Iemand nog verdere suggesties in ruil voor mijn eeuwige dank?

P.S. als 't helpt, ik heb alles heeeeeeeeeeel voorzichtig op m'n vloerkleed gelegd. Had m'n lesje wel geleerd nadat ik m'n vorige videokaart als hark probeerde te gebruiken. ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

De voeding lijkt me het probleem ook niet, maar zou je voor de zekerheid eens kunnen opzoeken wat het vermogen is, dus het aantal Watts ( staat meestal op de zijkant van de voeding), dus dan moet de kast weer even open.

En in die context, heb je een mogelijkheid om een andere voeding te proberen, zo kun je eea uitsluiten.

En de verloopstekker, kan op elk gewenste molex aansluiting die vrij is.

DC Output: 300W. Kan dat kloppen?

IMG_3813.jpg
Ik hoop wederom dat ik niets overgevoeligs op het internet pleur.

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan kloppen.
Dat is wel aan de lage kant, je kunt evt. zelf op deze site eea wat invullen, heb ik net ook gedaan, maar ik moest gokken hoeveel apparaten je aangesloten hebt, dus dat is een kleine onzekerheid.
Ik kwam uit op 306Watt minimaal....
Als je de mogelijkheid hebt, probeer eens een wat zwaardere voeding van 350Watt of 400 bv.

Laatst bewerkt:
Poeh, die site kom ik zelf ook niet enorm ver mee. Ik zal eens kijken of ik aan een voeding kan komen binnenkort, wederom erg bedankt :)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan