no signal

• Onderwerp starter Onderwerp starter margi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

margi

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Tijdens het werken op de computer kwam er ineens een melding in beeld (weet niet meer wat het was iets in gekleurde letters) en de computer reageerde nergens meer op. Na het resetten gaf de monitor geen beeld, alleen no signal. Geen rare piepjes. Een andere monitor geprobeerd die hetzelfde heeft. In de computer zitten twee geluidskaarten, 1 in het moederbord en 1 die er later bijgezet is. Bij het installeren hiervan is de kaart in het moederbord uitgeschakeld. Als ik de aansluiting van de monitor in de andere aansluiting doe van de videokaart verandert er ook niks. Kan dus ook niet in veilige modus opstarten. Al gebeld naar Databyte, maar die kunnen mij telefonisch niet helpen. Als ik hem naar hun breng, kost me dat weer veel geld. Heeft iemand een suggestie wat ik nog kan doen? Ik ben wel een leek.

je video kaart zal wel stuk zijn ,heb je onboard kaart of een losse??

Ik begrijp uit je vraag dat een andere monitor hetzelfde resultaat geeft. Je kan nog controleren of de videokaart wel vast zit.
Zo ja, dan denk ik dat de videokaart defect is.

Aangezien een andere monitor niet helpt denk ik ook dat de videokaart kapot is. Als de videokaart niet goed vast zat dan zou je piepjes krijgen bij het opstarten van de pc, dus ik hoop dat je nog garantie hebt.

Voor de zekerheid kun je het ook nog andersom doen, dus de "kapotte" monitor op een andere pc proberen. Doet hij het daar wel, dan is het zeker de videokaart.

Je zegt dat je 2 geluidskaarten hebt maar je bedoeld waarschijnlijk 2 videokaarten.
De onboard videochip kun je in de BIOS weer inschakelen en haal dan even de losse videokaart er voor de zekerheid even uit.
Zo kun je testen of je weer beeld hebt.

Heb de losse videokaart eruitgehaald en opnieuw opgestart. Krijg nu dezelfde melding als toen het fout liep de vorige keer: OUT OF RANGE
H: 27.8 K V: 61.9