No sound!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
Geachte,

Ik kan al een tijdje via mijn Windows Media player geen muziek meer afspelen of als ik op een site ga komt er geen muziek door mijn boxen!
Wanneer ik dan een liedje wil selecteren in wmp, dan komt er zo een rood rondje met een kruisje in en krijg ik deze boodschap =>

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Heb dan bij uitvoeren > Devmgmt.msc ingevoerd en gaan kijken bij en heb zelfs geen audio aparatuur. Kunnen jullie mij helpen d.m.v. software of dergelijke dat ik terug naar mijn liedjes kan luisteren via wmp??

Hartelijk dank
En namens aan iedereen alvast een vrolijk kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar met 24/24 uurse hulp van DE beste site van Europa (misschien wel wereld) Helpmij.nl

Re:

Welke versie van WMP heb je?

Misschien doet dat er niet toe..
Je kunt proberen om de drivers van je geluidskaart opnieuw te installeren

Ik heb WMP 11 maar maakt niets uit of ik hem update of niet, deze zaak duurt al een dikke maand e heb wmp nog geen 2 weken

Dat is net het probleem heb geen cd-rom of dergelijke om mijn drivers terug in te stellen kan ik deze anders via het internet downloaden als ik weet wat voor moederbord ik heb en welke drivers hierop passen??

thx

Kijk ook in de Bios of je geluidskaart misschien staat uitgeschakeld, als het om een op het moederbord geïntegreerde geluidskaart gaat. Vaak te vinden onder de kop "Integrated peripherals" of iets dergelijks.

Kijk in je moederbordboekje hoe je in de bios komt. Vaak is dat met de DEL, F2, of F12 toets, bij het opstarten van de pc.

Succes,

Tijs.

Nee, deze is allemaal prima ingeschakeld, heb deze zelf al eens gecheckt maar alles is prima ok

Ja dit programma heb ik al en bij Multimedia vind ik geen geluidsapparatuur en mijn moederbord is MSI PX8 Neo-V (MS-7043)
Firmanaam: Micro-Star International En eventuele Chipset: VIA Apollo P4X533
thx

Vooor de duidelijkheid, er staan daar twee benamingen: Windows Audio en PCI / PnP Audio. Staat er werkelijk bij geen van de twee wat?

Op de site van MSI staan de VIA Smart 5.1 Ch Sound Drivers , maar ook alle andere drivers voor je moederbord. Haal ze allemaal naar binnen en instaleer in ieder geval eerst de Chipset drivers, dan pas de Sound-drivers.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan