No systemdisk error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitalic

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Dag allemaal,

Onlangs heb ik een nieuwe SSD gekocht en daar mijn windows 7 op geïnstalleerd en van mijn oude HD verwijderd (partitie geformatteerd). Werkt allemaal gewoon. Op de oude HD staan nu alleen nog wat bestanden/muziek/fotos. Nu vermoed ik dat ik mijn HD BSOD's veroorzaakt. Dus ik heb m losgekoppeld en nu krijg ik de melding 'NO SYSTEMDISK ETC..'
Beetje vreemd aangezien mijn windows op die SSD staat. Blijkbaar wordt die HD (waar geen windows meer op staat) nog herkend als systemdisk?
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Wat wel vanaf het begin af aan al vreemd is, is dat ik bij het opstarten een besturingssysteem moet kiezen om op te starten. En dan kan ik kiezen uit 'Windows 7' en 'Windows 7' :)
Maakt niet uit welke ik dan kies, hij start gewoon op.

Hopelijk dat iemand een oplossing heeft!

Groet,
Roeland

Zo op het eerste oog denk ik, dat er geen Windows op je SSD staat, maar een dual boot op je oude harddisk...

Lijkt er inderdaad op dat je bootmanager op je oude HDD staat en niet op de SSD.
Dat had je kunnen voorkomen door de HDD voor de nieuwe installatie op de SSD los te koppelen.

Met die oude schijf eraan een screenshot van schijfbeheer hier neerzetten kan of met de installatie DVD/ systeemherstelschijf de opstartpaden repareren proberen.

Dankjewel voor jullie antwoorden.

Hieronder een printscreen van mijn schijfbeheer.
Hoe kan ik nu de opstartpaden repareren of op een andere manier dit repareren?

Untitled.jpg

Groet,
Roeland

Volgend keertje alleen de ene nieuwe disk erin hangen... dan heb je daar nooit last van..
Rest: volg de gegeven tips.

Dag Lange Pier,

Ik heb mn SSD actief gemaakt in schijfbeheer, daarna mn andere harde schijf losgekoppeld en nu mn pc opgestart met de windows usb-stick. Daar heb ik de optie 'Startup repair' gekozen, maar dan krijg ik een melding 'Startup Repair couldnt repair your PC'. BCEdit weet ik niet echt wat ik daar mee moet. Weet jij hoe ik met BCEdit dit probleem kan oplossen?

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/927392
Vrees dat ik een verkeert advies over de BCDedit heb gegeven, dat zal alleen werken als ook op de SSD de bootbestanden staan en dat doet het niet.

Zal met de bootrec.exe eerst een nieuwe BCD moeten worden gemaakt.

Maar waarom geen nieuwe install met alleen die SSD erin? denk dat het sneller klaar is of je moet er van wat willen leren.

Als een nieuwe installatie de beste optie is, dan doe ik dat. Ik kan wel gewoon mijn oude HD achteraf weer aansluiten en gebruiken?

Groet,
Roeland

Zekers, die staat er dan buiten en kun je na install plaatsen en opnieuw indelen of formatteren.

Duurde allemaal wat langer dan verwacht maar mn pc draait weer als een zonnetje. Die dual boot is er nu vanaf en ik heb geen blauwe schermen meer gehad. Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan