no TPM or TPM has problem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron woodman

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik heb een Gateway Notebook gekocht in the usa in juni van dit jaar. 5 maanden later krijg ik problemen met de notebook en verandert het in een traag aparaat. Willekeurig verschijnt er een blauw scherm en moet ik 2, 3 keer opstarten om hem werkend te krijgen. Nu is het zover dat hij helemaal niet meer opstart en ik via de bios een melding krijg "No TPM or TPM has problem"

De helpdesk van gateway is zeer slecht. Kort gezegd ondersteunen ze geen klanten buiten de USA met hardware problemen of ik moet de notebook opsturen. Uiteraard gepaard gaande met hoge kosten. Ik heb zelf de harddisk eruit gehaald en data via usb op mijn computer gesaved. Intern geheugen herplaatst en meer kan ik niet doen. Maar voornamelijk baart mij de melding "No TPM or TPM has problem" het meest. Via google gezocht maar daar wordt aangegeven dat de PC opstart met bitlocker en deze is bij mij niet geinstallleerd. Ik weet het niet meer en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft?

Model notebook is;
Gateway ML6732
windows vista home
3 gb intern
250 gb harddisk

Alvast bedankt voor het meedenken

Groet, Ron Bosman

Google maar eens met No TPM (Fingerprint reader) dan kom je wel aan een oplossing, waarschijndelijk een biosupdate.

Flip

Bedankt voor je antwoord Flip, maar ik had al gegoogeld en daar kwam ik er niet echt mee uit. Er zit btw geen fingerprint reader in mijn notebook. Ik had gehoopt op iemand die hier ervaring mee had bijv in zijn eigen notebook oid, maar toch bedankt voor de poging

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan