no video input terwijl ik al bijna alles geprobeerd heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

romanosan

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Hoi, Ik zal even de specs van mn pc geven:

Packard bell imedia 2203 met Windows XP Home edition.

AMD Athlon XP 2200+, 256 MB Ram, 40 GB
Modem: 56 KBPS
Combo: DVD/CDRW
VIdeo: On board

Probleem: Ik krijg de melding no video input te zien wanneer ik mijn pc opstart.

Wat ik al heb geprobeerd:

De monitor is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen
Mijn moederbord heb ik vervangen dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik heb een nieuwe videokaart uitgeprobeerd maar ook daar lag het niet aan dus heb ik hem maar weer terug gebracht naar de winkel.

Ik zie dat het batterijlampje, vooraan mijn systeemkast niet groen is maar een beetje zwakjes half roodachtig brandt. Verder zie ik dat mijn ventilator van de accu en van de processor flink draaien.

Ik zit nu al een jaar met dit probleem en ik kom er echt niet meer uit. Alle hulp is welkom.

Ik zou eens een andere voeding proberen!
ja daar dacht ik ook aan maar
kan het ook misschien mijn geheugen zijn?

maakt het uit wat voor voeding ik neem? heb je verschillende soorten? De mediamarkt hier bij mij in de buurt is nog open dus ik kan er wel 1 kopen. Welke heb ik nodig?

Laatst bewerkt:
Tja, als alles goed is heb je ook geen probleem.:confused:
(Wel de spacers onder het moederbord gebruikt?)

Zo kom je er achter.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

wat ik niet snap,je hebt een video on `board en je koopt een niuwe videokaart,

heb je dan de onboard vdeokaart wel uitgeschakeld in je bios??????

wat ik niet snap,je hebt een video on `board en je koopt een niuwe videokaart,

heb je dan de onboard vdeokaart wel uitgeschakeld in je bios??????

nee ik heb uiteindelijk een nieuwe moederbord gekocht van hetzelfde type als ik had.
Op dit moederbord staat standaard een onboard videokaart.

Kan het dan zijn dat ie uitgeschakeld staat? zo ja, hoe kan ik hem dan weer aanzetten?

on board

het kan zijn dat in de Bios van de PC je onboard video uitgang op ON staat,
terwijl jij een nieuwe videokaart erin hebt gezet en daarop je monitor hebt aangesloten gaat het signaal naar de Onboard uitgang toe.

probeer de Bios te benaderen (meestal del indrukken tijdens het opstarten)
en daar kun je de onboard functie UIT schakelen (OFF)

succes

Wat een onzin allemaal, na het plaatsen van een nieuwe videokaart hoef je je onboard kaart niet uit te zetten, dat gaat automatisch.

Wat je WEL moet doen is je monitor op de uitgang van de nieuwe kaart aansluiten en niet op de uitgang van je onboard!

En eh... wanneer het dus niet ligt aan je moederbord, niet aan je voeding, niet aan je onboard videokaart en niet aan een andere videokaart, zou ik ook eens een andere kabel proberen!

Laatst bewerkt:
Wat een onzin allemaal, na het plaatsen van een nieuwe videokaart hoef je je onboard kaart niet uit te zetten, dat gaat automatisch.

Wat je WEL moet doen is je monitor op de uitgang van de nieuwe kaart aansluiten en niet op de uitgang van je onboard!

En eh... wanneer het dus niet ligt aan je moederbord, niet aan je voeding, niet aan je onboard videokaart en niet aan een andere videokaart, zou ik ook eens een andere kabel proberen!

Ik heb de monitor aan een laptop aangesloten en dan werkt het met kabel en al, dus ik denk niet dat het aan die kabel ligt, tenzij je een andere kabel bedoelt?

Tja, bij de nieuwere mobo's wordt dat idd automagisch ingesteld, bij oudere dien je dat wel zelf te regelen door het toegewezen geheugen in de bios op 0 te zetten.

Lees alleen niets over het geheugen, een kapot geheugen kan ook een moederbord naar de vaantjes helpen, ook het nieuwe.
Maar dan zou je dat misschien ontdekt hebben met mijn werkwijze.

no video input

Heb al heel lang hetzelfde probleem.
Vandaag ben ik erachter gekomen wat de oorzaak is geweest.
Heb alle kabels van mijn pc in een stekkerblok zitten en de kabel van de monitor eens in een stopcontact aansluiting apart gedaan .
Het probleem is nu over.

Groeten Freddie.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan