No Virtual disk / no physical dis found

Status
Niet open voor verdere reacties.

bright

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Ik heb een nieuwe PC gekocht. Aangezien ik zelf windows 7 wil instaleren heb ik hem zonder installatie daarvan meegenomen. Nu heb ik het volgende probleem.
De PC start op en zegt dan dat hij geen virtual disk en geen physical disk vind.
Ik heb in de bios gekeken en daar staan zowel de harde schijf als ook de dvd speler .
Als ik de computer opstart en del eerst ingedrukt houdt krijg ik eerst een scherm waarop ook de schiven wel staan gevonden. Maar als hij dan doorgaat krijg ik weer de melding dat er niets gevonden wordt. Ik heb de boot sequence al veranderd maar dat helpt ook niets.
Ik heb onderstaande configuratie.

MSI P55A – GD65
Intel Core i5 760
WD 1000GB 64MB Sata-II
4GB DDR3 1600 HyperX Kingston
Samsung DVDRW 22x

Van MSI zit er ook een cd tje bij met Winki en deze vindt hij wel en start hij ook wel op . Maar volgens mij kan ik daar niet veel mee.

Onduidelijk verhaal: Je moet ervoor zorgen dat je
a. Een correcte, opstartbare Windows 7 installatiedvd hebt
b. Ervoor zorgt dat die installatiedvd ook in de computer zit én dat daarvan opgestart wordt.

Gegeven je verhaal over die MSI cd die blijkbaar wél opstart heb ik het idee dat je nog eens moet gaan kijken naar a. en b.
Dan geef ik optie a. nog de meeste kans, want ik heb het idee dat je niet een originele/legale Windows 7 installatiedvd gebruikt....

Tijs.

Stop die DVD eens in een andere computer/laptop met een DVD speler en kijk of je ervan op kan starten.

Bovendien gaat het ook nog om of het een UPGRADE dvd is of een OEM/RETAIL versie van Windows 7.

Een Upgrade-versie moet je namelijk opstarten vanuit de Windows versie die je wilt upgraden, kan dus niet gebruikt worden op een lege harddisk...

Tijs.

Het is een volledige versie maar ik zal het wel eens proberen. Maar is het niet vreemd dat ik de mededeling krijg dat hij de schijven niet vindt?

Ik weet niet hoever je nu komt met die installatiedvd, maar STEL dat je ervan kunt opstarten en je geeft aan dat je w7 wilt installeren, maar je ziet DAARNA geen harde schijven om W7 op te installeren, dan kun je op dezelfde plek nog drivers laden.
Wellicht komt je dan harde schijf tevoorschijn als je de SATA-controller driver geladen hebt die je van je moederbord-fabrikant erbij geleverd hebt gekregen.

Tijs.

Ik krijg helemaal niets van de installatie dvd te zien. Ik heb hier ook nog een (legale !) versie van XP liggen . Ik zal een kijken of die wat doet.

XP kan al helemaal niet met SATA schijven overweg.
Start die W7 installatiedvd wel op?

Tijs.

Zonder werkende opstartbare installatieDVD is installeren op een lege harddisk niet mogelijk.
Kijk eens op een andere pc of de dvd daar wél opstart? Indien daar ook niet, dan met de leverancier van de DVD contact gaan opnemen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Tijs.

Ik heb een nieuwe PC gekocht. Aangezien ik zelf windows 7 wil instaleren heb ik hem zonder installatie daarvan meegenomen.

Is er een Boot Selection mogelijkheid bij opstarten? ( F8 bij de meeste Asus bordjes)

Kun je kiezen voor opstarten vanaf DVD? Doet de PC tijdens het opstarten dan ook daadwerkelijk de DVD ' laten draaien ', of kapt ie er net zo snel mee, in vergelijking tot de keuze om vanaf harde schijf op te starten? (of zoekt ie helemaal niet naar de DVD? )

Heb je enig idee hoe je een USB opstart-stick kunt maken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat ik hier al gereageerd had dat het al klaar was maar ik heb me blijkbaar vergist.Het was gewoon een kwestie van drivers en klaar was het.

Waarom ik het zelf wilde doen?
Ten eerste omdat ik niet wist dat je tegenwoordig heel simpel achteraf partities kunt in geven. Ik heb tot nu toe altijd nog met XP gewerkt en daar kon het zo goed als ik wist niet in ,

Ten tweede omdat ik het gewoon zelf wilde doen. Als je het niet zelf doet leer je nooit wat. En ik heb het wel al vaker gedaan maar was dit nog nooit tegen gekomen.Normaal gesproken startte de cd uit zichzelf en dan kan iedere malloot het in principe installeren dus ik ook.

Maar nogmaals het is allang opgelost en de pc draait als een zonnetje

Meld nog even terug of je nu Windows 7 of XP hebt geïnstalleerd.

Zet daarna de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Mooi dat het allemaal nog gelukt is! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan