Nod 32

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ben een laptop aan het opschonen, zit vol spam trojans etc etc en virussen wegens onbewaakt ogenblik met NOD 32 uit en Firewall off. Ben nu met Nod 32 bezig en die vindt dus een virus, zie je een venster waar je kan aanklikken;

Kopiëren naar quarantaine, toon waarschuwingsvenster, afbreken.
Maar niet verwijderen of iets dergelijks en als je naar quarantaine wilt kopiëren zit er geen knop op om dat te effectueren. Ben ik nou gek geworden???? Is laptop van dochtertje kon iets niet installeren met firewall aan en nod32 aan. Klikte toen in paniek op allerlei spam dingen en de boel zit echt helemaal vol met van alles wat je maar kan bedenken. Maak nu voor het eerst NOD 32 mee, maar het is volstrekt onduidelijk wat je moet doen erger je kunt niets doen . Vraag hoe zit het met NOD????

Hoi,

Als de laptop zo vol zit met troep, is het dan niet beter om al je bestanden en drivers te back-uppen (na je ze te hebben gescand) en een windows herinstallatie te doen?
Mvg,
Chico.

Betaalde versie van nod32? licentie nog niet verlopen?

Wat iig altijd helpt is in de veilige modus scannen (met netwerk mogelijkheden)
Het gratis superantispyware haalt nog wel eens lastige spyware weg.(eerst laten updaten.
Als er wat met nod32 is, kan het ook zinvol zijn om het met de nieuwe versie van AVG te scannen.

Backuppen is een goed advies van chico79.
En herinstalleren kan een fluitje van een cent zijn, wanneer er een recover cd of programma is en er weinig daarna geinstalleerd en aangepast is.
Anders wordt het toch een ander verhaal en dan zijn bovenstaande tips hopelijk behulpzaam.

mvg leo

Hoi,

Als de laptop zo vol zit met troep, is het dan niet beter om al je bestanden en drivers te back-uppen (na je ze te hebben gescand) en een windows herinstallatie te doen?
Mvg,
Chico.
hallo, is niet van mij. Maar de vraag is hoe zit het met NOD 32. Vindt hij een virus en er zit geen knop op om de dingen die je aankruist te effectueren. Dus virus gevonden!! en je kunt er verder niets mee?? Ik heb ook NOD 32, nooit nodig gehad maar als dit je te wachten staat. Kan me dus niet voorstellen. Dus waar zit die knop van NOD 32????

Betaalde versie van nod32? licentie nog niet verlopen?

Wat iig altijd helpt is in de veilige modus scannen (met netwerk mogelijkheden)
Het gratis superantispyware haalt nog wel eens lastige spyware weg.(eerst laten updaten.
Als er wat met nod32 is, kan het ook zinvol zijn om het met de nieuwe versie van AVG te scannen.

Backuppen is een goed advies van chico79.
En herinstalleren kan een fluitje van een cent zijn, wanneer er een recover cd of programma is en er weinig daarna geinstalleerd en aangepast is.
Anders wordt het toch een ander verhaal en dan zijn bovenstaande tips hopelijk behulpzaam.

mvg leo

Betaald en niet verlopen. De vraag is nog steeds waar zit die knop om de boel te verwijderen of in quarantaine te doen????

Al die andere mogelijkheden kunnen later nog. Gaat mij nou even om hoe NOD32 werkt als puntje bij paaltje komt, dus als er wat wordt gevonden, de rest is ff niet van belang.

Nod32

Ik heb zelf ook NOD32. Bij jou heeft Nod32 het virus al verwijderd voor je.
Je kunt nu evt. kiezen of je het in quarantaine wil plaatsen (voor evt. recovery van het bestand)

Hallo,

Hier wat info omtrend het probleem! Hoop dat je er iets aan hebt.
Mvg,
Chico.:)

Ik heb zelf ook NOD32. Bij jou heeft Nod32 het virus al verwijderd voor je.
Je kunt nu evt. kiezen of je het in quarantaine wil plaatsen (voor evt. recovery van het bestand)

Dat bedoel ik maar er zit dan geen knop om het te bevestigen!!! En dat is de vraag ook.!!

Dat kan toch niet de bedoeling zijn want als je er dan gewoon uitgaat krijg je de vraag of dat wel de bedoeling is. Heb helaas geen print ervan. Heb meteen versie drie geïnstalleerd.

Wat ik in de link van chico79 lees is dat het virus mogelijk in een zip archief of in de restore map o.i.d.zit.
Dat zou nod32 niet kunnen verwijderen en zou je dan met de hand moeten doen.
Vreemd inderdaad dat daar dan geen melding van gemaakt wordt (als dat het al is)

Gaat het met de nieuwe versie wel goed?

Zo niet, kun je zien welk virus, waar zit?

Wat ik in de link van chico79 lees is dat het virus mogelijk in een zip archief of in de restore map o.i.d.zit.
Dat zou nod32 niet kunnen verwijderen en zou je dan met de hand moeten doen.
Vreemd inderdaad dat daar dan geen melding van gemaakt wordt (als dat het al is)

Gaat het met de nieuwe versie wel goed?

Zo niet, kun je zien welk virus, waar zit?

heb nog geen virus ... was de laptop trouwens van mun dochtertje staat nu versie drie op.

Nogmaal alleen het ontbreken van die knop om het voorstel ten uitvoer te brengen is het probleem, maar misschien is dat ook wel het werk van zoon virus cq trojan... knoppie weg virus trojan dus niet... kan afgesloten worden bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan