NOD32 geeft zogenaamd virus aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Net een diepgaande scan gedraaid.
Hij vond een zogenaamd nieuw onbekend NewHeur_PE virus deze geeft hij als mogelijk nieuw en onbekend virus aan.
Nu ben ik eens gaan zoeken naar deze omschrijving en heb meerdere mensen gezien die deze nieuwe virusmelding hebben.
Uit de datum vermelding van die mensen kun je zien dat zij deze virus-vermelding ook al kregen rond 2004/2005.
Op de website van NOD32 geeft dit geen enkel resultaat als je daar gaat zoeken.
Is dit niet een beetje vreemd ?
Wel word er na de scan gevraagd het zogenaamde geinfecteerde bestand te zenden naar Nod om dit te analyseren.
Krijg hierbij een beetje mijn twijfels over de inhoud van waat je gaat versturen naar NOD.
Betreft dit misschien een verkapte spyware truc of iets om je trial versie te registreren.
Ben benieuwd of andere gebruikers van de trialversie dit zelfde voorval hebben .

Draaide hiervoor AVG en die gaf nooit iets aan,doe ook regelmatig een online scan en die geeft ook niks vreemd aan.
Spyware vrij en draai xp.

NOD32 gaat zelfs toekomstige virussen te lijf! Zij gillen op hun website dat zij al bescherming bieden [vóór McAfee en Symantec] tegen het Zotob virus dat nog moet komen.... Deze "new heuristics" scannen op mogelijke "signatures" die onbekend zijn maar die ergens, mogelijk, heel in de verte, onder een bepaalde hoek bekeken, in het juiste licht... verdacht lijken op de structuur van een bestaand virus...... paniek om niets....

Welke versie van NOD heb je?

Oh, ik had nl. gelezen dat dit in de beta versie 2.011 voorkwam. Zie dit Hier ook nog iets gevonden klik klak
Stuur het anders gewoon naar NOD32, support at nod32 punt nl.

Stuur het anders gewoon naar NOD32, support at nod32 punt nl.

Dat is nu juist wat ik bedoel.
Om te zeggen van ik weet niet wat het is ,dus ik stuur het gewoon maar op naar NOD.
Aangezien deze vermelding vaker voorkomt en er bij NOD zelf verder helemaal geen info over op de site staat, krijg ik er geen goed gevoel bij.
Heb het daarom ook niet verstuurt maar geannuleerd.
Vraag mij wel af of meerdere gebruikers van deze gratis uitprobeer versie dezelfde omschrijving krijgen op hun pc.
Daarom hierbij de link,misschien zijn er mensen die de proef op de som willen nemen.
Ik heb de nederlandse xp versie.

http://www.nod32.nl/download/

Laatst bewerkt:
Maak van het bewuste bestand een zip-bestand geeft het de naam "verdacht bestand" o.i.d. en stuur het op naar NOD32. Er kan volgens mij niets gebeuren als je het zo doet.

Heb dezelfde scan gedaan als @klepzeikers nod vind
W i n 3 2 / B a g l e . D C w o r m In Carantine zetten en verwijderen aangevinkt.
Handmatig Carantine leeg gemaakt.

Nieuwe scan!!! Zelfde resultaat????

Schiet mij maar lek

De term NewHeur_PE virus gebruikt NOD32 om een onbekend virus aan te geven dat ontdekt wordt door Advanced Heuristics te gebruiken.
Het betreft in veel gevallen onschuldige maar bij NOD32 onbekende programma bestanden, om deze meldingen te lijf te gaan, zal je het bestand dat in qarantaine geplaatst is naar NOD moeten mailen, zij bekijken dan het bestand en als het inderdaad onschuldig is dan wordt dat bij één van de volgende updates verwerkt.
Juist de grote kracht van NOD32, het gebruik van Advanced Heuristics wil in een enkel geval leiden tot een valse positieve.
Dit is bijna niet te voorkomen omdat er constant nieuwe programma's uitkomen (die niet altijd even fraai geschreven zijn) en de ontzettende achterdocht van Advanced Heuristics, deze is vele malen achterdochtiger als de heuristics scan van andere AV programma's. Die komen dan misschien iets minder vaak met een valse positieve (ook dat is geen garantie) maar bieden dan ook duidelijk minder bescherming tegen daadwerkelijk nieuwe/onbekende virussen.

Geplaatst door huijb
Haal de win32/bagle cleaner op van de site van NOD32. http://www.nod32.nl/

Dit is gedaan en laten doen,niets gevonden!!
Weer een scan uitgevoerd met Nod32,wat denk je Ja hoor weer te pakken.
Gedaan zoals boven staande +aaangegeven voor verwijderen ! Hoe maar ,Nee dus.

Dit in Veiligemodus , Tussen door opstarten en niet verbonden met Internet.

Schiet mij maar lek

Nod32 staat nu uit en Norton weer aan

Je had wel de goede cleaner te pakken?

Geplaatst door huijb
Je had wel de goede cleaner te pakken?

Zeker weten.
En het vreem de is nog dat de file die hij aangeeft besmet te zijn ,ook op een Bacup schijf staat welke ook mee is genomen met de scan,en die ziet hij niet,terwijl de File hetzelfde is wat groote-datum-tijd is:o

Laatst bewerkt:
Of die NOD32 is poepiegoed of hij vind zogenaamd wel heel veel verdachte zaken.
Ben benieuwd naar bandit zijn volgende post.
Misschien is er iemand genegen die nu de betaalde versie draait deze eens te vervangen voor de proefversie.
Misschien krijgt deze persoon dan ook wel een melding van een wel of niet bestaand virus.
Misschien iets voor HUIJB :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan