NOD32 geeft zogenaamd virus aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door klepzeikers
Of die NOD32 is poepiegoed of hij vind zogenaamd wel heel veel verdachte zaken.
Ben benieuwd naar bandit zijn volgende post.
Misschien is er iemand genegen die nu de betaalde versie draait deze eens te vervangen voor de proefversie.
Misschien krijgt deze persoon dan ook wel een melding van een wel of niet bestaand virus.
Misschien iets voor HUIJB :D

Ik kan je melden dat het niet uitmaakt of je een proefversie of een betaalde versie draait, de meldingen blijven gelijk.
NOD32 is gewoon vreselijk goed, sites waar je een virus kado krijgt laat NOD niet door, terwijl andere gerenommeerde merken (NAV, McAffee enz. ) probleemloos de site opgingen. Overigens als NOD NewHeur_PE virus aangeeft krijg in de meeste gevallen ook een virusmelding als je een on-linescan zou doen bij housecall.
Zoals ik al schreef:
"Juist de grote kracht van NOD32, het gebruik van Advanced Heuristics wil in een enkel geval leiden tot een valse positieve.
Dit is bijna niet te voorkomen omdat er constant nieuwe programma's uitkomen (die niet altijd even fraai geschreven zijn) en de ontzettende achterdocht van Advanced Heuristics, deze is vele malen achterdochtiger als de heuristics scan van andere AV programma's. Die komen dan misschien iets minder vaak met een valse positieve (ook dat is geen garantie) maar bieden dan ook duidelijk minder bescherming tegen daadwerkelijk nieuwe/onbekende virussen."

Ik ben en blijf kritisch maestro12 :D
Vandaar mijn vraag of andere gebruikers dit ook eens willen uitproberen.
Bandit lijkt mij ook wel een lid van helpmij die weet waar hij het over heeft en die schrok volgens mij ook even. :D

Of die NOD32 is poepiegoed of hij vind zogenaamd wel heel veel verdachte zaken.
Ben benieuwd naar bandit zijn volgende post.
Misschien is er iemand genegen die nu de betaalde versie draait deze eens te vervangen voor de proefversie.
Misschien krijgt deze persoon dan ook wel een melding van een wel of niet bestaand virus.
Misschien iets voor HUIJB :D

Dit is de volgende post:Sluit me bij jou antwoord aan!!!

PS: ga zaterdag in de schuur kijken of ik effe een tester nog kan samenstellen en dan ga ik nog is effe het een en ander uit vogelen.
Dus eens lekker wat rotzooi er op laten komen een dan eens kijken hoe Nod32 daar op wil reageren,heb helaas nog niet de orginele!

Geveld door een virus , zie je nu wel krijg toch mijn twijfels bij die NOD 32:D

Blijft verdacht stil bij je Bandit.:confused:

Druk Druk Druk, ben bezig effe geduld nog.

Oppassen en zo mot het nu in verloren uurtjes doen.

Komt goed hoor:D :D :D :D

offtopic: jullie zeiden dat er een versie 2 uit was maar als ik zo kijk naar mijn versie dan staat er 1.1340 maar ik heb wel steeds upgedate :S

edit: oh laat maar ik zie het al

Laatst bewerkt:
klepzeikers zei:
Net een diepgaande scan gedraaid.
Hij vond een zogenaamd nieuw onbekend NewHeur_PE virus deze geeft hij als mogelijk nieuw en onbekend virus aan.
Nu ben ik eens gaan zoeken naar deze omschrijving en heb meerdere mensen gezien die deze nieuwe virusmelding hebben.
Uit de datum vermelding van die mensen kun je zien dat zij deze virus-vermelding ook al kregen rond 2004/2005.
Op de website van NOD32 geeft dit geen enkel resultaat als je daar gaat zoeken.
Is dit niet een beetje vreemd ?
Wel word er na de scan gevraagd het zogenaamde geinfecteerde bestand te zenden naar Nod om dit te analyseren.
Krijg hierbij een beetje mijn twijfels over de inhoud van waat je gaat versturen naar NOD.
Betreft dit misschien een verkapte spyware truc of iets om je trial versie te registreren.
Ben benieuwd of andere gebruikers van de trialversie dit zelfde voorval hebben .

Draaide hiervoor AVG en die gaf nooit iets aan,doe ook regelmatig een online scan en die geeft ook niks vreemd aan.
Spyware vrij en draai xp.

Miss moet je een nieuw eur kopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan