NOD32 melding begrijp ik niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Hallo, ik krijg een aantal melding van NOD32 toen ik de pc zojuist heb gescand.
1ste: C:\Documents and Settings\Richard Schroeder\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\java.jar-1109b54b-6820eb67.zip »ZIP »GetAccess.class - Java/TrojanDownloader.OpenConnection.AJ trojan

2de: C:\Documents and Settings\Richard Schroeder\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\java.jar-1109b54b-6820eb67.zip »ZIP »Installer.class - Java/TrojanDownloader.OpenConnection trojan

3de: C:\Documents and Settings\Richard Schroeder\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\java.jar-1109b54b-6820eb67.zip »ZIP »NewSecurityClassLoader.class - Java/Exploit.Bytverify trojan

4de: C:\Documents and Settings\Richard Schroeder\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\java.jar-1109b54b-6820eb67.zip - meerdere infiltraties - In quarantaine geplaatst

Naar mijn mening zit er dus iets in die JAVA van SUN, maar ik kan er niets over vinden op internet.

Als er iemand is die hier verstand van heeft dan zie ik graag een reactie hier.

PS. Is het nu beter dat ik dus geen JAVA meer installeer,want het staat er nog maar pas op.

Bedankt

Laatst bewerkt:
Je hoeft alleen de cache van Java maar even te legen. :)

Dat gaat als volgt:

Voor Java 1.5: Configuratiescherm -> Java -> tabblad General -> Delete Files

Voor oudere versies: Configuratiescherm > Java Plug-in Control Panel > tabblad Cache > Clear

Allereerst bedankt voor de snelle reactie.

Ten tweede, het is dus gelukt.
Volgende vraag , weet je misschien ook of het nodig is om die JAVA van SUN te hebben.
Kan ik ook volstaan met java virtual machine ?? [weet het verschil niet maar ik heb ze beide] .

Die van SUN is 15 Mb groot en die andere is maar 5 Mb

Uh Meteen maar ff een andere vraag want ik schrik me zojuist echt rot.

Toen ik het bericht ging plaatsen en het venster daarna dicht deed,kreeg ik ineens 30 andere schermen van helpmij op me scherm.

Begrijp het niet echt

Geplaatst door sdr
Allereerst bedankt voor de snelle reactie.

Ten tweede, het is dus gelukt.
Volgende vraag , weet je misschien ook of het nodig is om die JAVA van SUN te hebben.
Kan ik ook volstaan met java virtual machine ?? [weet het verschil niet maar ik heb ze beide] .

Die van SUN is 15 Mb groot en die andere is maar 5 Mb

Je moet Java van SUN hebben. Staat ook Microsoft Java nog op je pc, verwijder dat dan maar snel want daarmee houd je open huis voor trojans. Verwijderen Microsoft Java: http://www.merijn.org/uninstmsjava.html

Hij kan het .inf bestand niet vinden, dus zal het er wel niet op staan, al dacht ik dat ik het er wel op had gezet.

Ik heb dus deze gedaan zoals beschreven in de link.

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection java.inf,UnInstall

Het is wel iets om rekening mee te houden dus.

Bedankt voor al de hulp en de info, welke ik meteen maar in mijn favorieten heb gezet.

Edit:

En nu plaats ik dit bericht en weer krijg ik 30 extra schermen op mijn buroblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan