NOD32 versus andere virusscanners

Status
Niet open voor verdere reacties.

neleke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Wie heeft ervaring met NOD32 voor netwerken? Server draait met win2k server, werkstations met win98.

Gaat mij vooral om de ervaringen in gebruik en dan in vergelijking met bijvoorbeeld Norton en McAfee

Groeten Neleke

Ik heb geen ervaring met de genoemde pakketen, maar ik kan je sophos anti virus aanraden.

Features:
Centrale installatie (1x alle clients updaten)
Op afstand de clients aanpassen
Centrale melding virusmeldingen.
Als virus is gevonden in bestand is hij niet meer toegangkelijk.
Mogelijk om te updaten vanaf internet.
Thuis gebruik werknemers toegestaan.

Jeroen en Pieter bedank :confused:

Jullie antwoorden maken de keuze nog niet echt gemakkelijker ;)

Waar ik wel achter ben, is dat er toch zeker ook een trojan hunter naast moet, maar ook daar zie ik niet echt de bomen door het bos.

En hoe zit het met Spybot S&D, pakt die ook alle tojans?

Zijn er trojan hunters/anti-spyware programma's die ook vanaf een server draaien?

Sorry hoor, maar ik kom er niet echt goed meer uit :(

Groeten Neleke

Hoi Neleke,

Spybot S&D pakt maar een heel beperkt aantal trojans en dan ook nog alleen maar de "gemakkelijke"

De betaalde versie van AdAware kan volgens mij wel vanaf een server draaien.

Van de drie beste Anti-Trojan programma's is er volgens mij geen die vanaf een server kan draaien.

Hebben de werkstations internettoegang?

Een beter optie als je je zorgen maakt over trojans is misschien: http://www.wickhill.com/products/kaspersky/product.asp?p=3

Groetjes,

Pieter

Pieter,

Het gaat om 14 scholen met ieder een eigen netwerk. De werkstations hebben allemaal internettoegang en wat ik begreep, krijgt de server die niet. De internet verbinding wordt geregeld door een router (kennisnet).

Er moet dus een goeie beveiliging komen, vooral omdat de kinderen op alles klikken wat klikbaar is.

Groeten Neleke

De meeste bedrijven doen het geloof ik met mcafee heb ik vernomen, maar ik kan dit zelf niet bevestigen omdat ik geen netwerkbeheerder of iets in die buurt ben...

De keuze is toch gevallen op Norton, omdat die bij de meesten het bekendst is en makkelijk te verkrijgen :(
De discussie over Spyware en trojanhunters wordt nog ff voortgezet :confused:

Groeten Neleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan