Nodig help

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan/riet44

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2004
heb gescand met adaware, duurt heeeeeel lang
letters komen heel traag. kan hijack this bijna niet downloaden en al helemaal neit openen. Krijg em ook niet gekopieerd naar jullie.
wat meot ik nu doen?
hijopent alleen in word pad, en dat is neit te lezen

groeten

Vond Ad Aware iets? Zo ja, hoeveel? Heeft hij ze allemaal verwijderd? gereboot na verwijderen? Spybot SD al gerund? wat gaat er mis als je HijackThis probeert op te starten?

Hoi Jan/Riet44 en Welkom op Helpmij.nl :)

Doe eens het volgende:

* Schijfopruiming uitvoeren ( let op vinkjes voor te verwijderen bestanden!).
* Geschiedenis wissen.
* Cookies verwijderen.
* Leeg je Prefetch map eens.

Sluit hierna de pc af en laat deze effe uit staan. Start hiena je pc op in de veilige modus (F8 tijdens opstart) en scan vervolgens in de veilige modus naar Spyware met een 'Up To Date' Ad-aware 6.181. Verwijder Spyware die Ad-aware vind en sluit hierna je pc af en start dan je pc weer op. Kijk of het nu wel lukt om een HijackThis log te maken.

Succes.

Laatst bewerkt:
heel raar

ik heb adaware gedaan en hij heeft ook wel wat gevonden maar hij vindt er altijd wel wat per dag wel minstens 50. Dit heb ik in quarantaine gedaan en op nieuw opgestart. Als ik hijack this wil openen, zegt ie is te groot om met kladblok te openen, wil tu dit openen met wordpad. Je kunt dan alleen maar ja of nee kiezen en dat is het dan. Doe je ja dan krijg je alleen maar van die rare tekens. Is neit te lezen. onder het downloaden krijg ik ook steeds bericht van een of ander iets te downloaden xxx games ofzoiets.
Wat nu. en hoe langer de pc aan staat hoe trager die wordt dus heb niet heel veel tijd dan moet ik em weer opnieuw opstarten.

Download SpywareBlaster als preventieve maatregel tegen spyware.

Al gedaan wat l.staats zojuist zei? en weet je hoe je dat moet doen?

ben nu bezig met schijjfopruiming maar volgens mij komt ie er niet hij begint steeds opnieuw.
ga nu dat ene spyblaster ofzo downloaden proberen

Geplaatst door jan/riet44
ben nu bezig met schijjfopruiming maar volgens mij komt ie er niet hij begint steeds opnieuw.
ga nu dat ene spyblaster ofzo downloaden proberen

SpywareBlaster is geen programma om rommel mee te verwijderen.
Start eerst eens op in veilige modus en volg dan het advies van l.slaats op. Draai vervolgens ook Ad-Aware in veilige modus en bij voorkeur ook je antivirusprogramma.

Je kunt in plaats van schijfopruiming het ook laten doen door Disk Cleaner (gaat snel en goed)

ben ik weer

nou ik heb een virus gevonden wat er niet af wil.
TROJ_VOROFER.A

Ook zegt de pc met opstarten: Er is een fout opgetreden bijhet laden van p2esocks_1014.DLL
Systeem kan opgegeven bestand niet vinden.

En ook: File:MSVBVM60.DLL missing, corrupt or wrong version. error 1157

WAt moet ik nu ?

Om TROJ_VOROFER.A te verwijderen, doe dan een On-Line virusscan bij Housecall. Neem vooral de instructies goed door:

http://www.housecall.nl/housecall/housecall_tiscali_explorer.asp

p2esocks_1014.DLL is Spyware. Laat deze maar staan voor Pieter en/of Olav in het HT-Log.

File:MSVBVM60.DLL missing, corrupt or wrong version. error 1157.
Dit is gekomen door het downloaden van Spywareblaster. Zie link, en scroll vervolgens naar beneden. Lees de instructie goed door om dit op te lossen:

http://www.net-integration.net/tools/spywareblaster.html

Welkom op helpmij.

Probeer de online virusscanner van Housecall .

Deze verwijderd het virus wel, start daarna de pc opnieuw op in veilige modus, en draai Ad-aware nog eens zoals eerder is aangegeven door Lei.

groetjes speedtouch

en nu??

nou heb volgens de virusscanner geen virussen meer.
maar kan geen startpagina instellen en hij blijft foutmeldingen geven dat ie een dll bestand mist.
Ook kan ik hijack this niet doen. Kan het niet openen alleen met word pad en dat is neit te lezen.

Begrijp er niks van hoe dat kan.

Deze pc meot echt na gekeken worden!!!!

Tot zover iedereen bedankt voor de hulp

en nu??

nou heb volgens de virusscanner geen virussen meer.
maar kan geen startpagina instellen en hij blijft foutmeldingen geven dat ie een dll bestand mist.
Ook kan ik hijack this niet doen. Kan het niet openen alleen met word pad en dat is neit te lezen.

Begrijp er niks van hoe dat kan.

Deze pc meot echt na gekeken worden!!!!

Dat is "Spyware" (maak je maar niet druk om de term ;))

Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Wat voor windows draai je !!!!!!!
Als je Xp hebt !! heb je al een systeemherstel gedaan ??

even over jan/riet

ik ben de dochter van hun, en ik ben bij hun bezig om de pc goed te krijgen. ben nu weer bij mij thuis. Dit even voor de duidelijkheid. Het probleem is het volgende:
Het punt is dat ik geen logfile van hijack this kan plaatsen. want ik krijg em bij hun niet geopend. Alleen met word pad en dan is het onleesbaar. Dus hoe kan ik em dan naar jullie kopieren. Ik heb dit bij mezelf al eens gedaan en dat is steeds gelukt.

Dus wat nu???
En ze hebben windows 98
Heb tot nu toe alles gedaan wat jullie zeiden. Adaware, spyblaster, online virusscan de hele zooi

Dat hoor ik wel vaker, over HJT, ik vraag me af hoe dat kan. Wat voor tekens geeft het wordpad bestandje dan?

jan/riet

in hjt staan dan veel vierkantjes en streepjes, af en toe een letter

Probeer het lettertype eens te veranderen? of staat het al op Times New Roman/ Verdana oid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan