Nodig of overkill?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wastef

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Vorige week heb ik een desktop voor 50 euro gekocht. Aardig prijsje voor het volgende mee erin:
-CPU Intel Core 2 Duo E6550 (1500 Benchmark)
-2 GB werkgeheugen
-Windows 7 - 32 Bits systeem.

Nou zag ik op Ebay.com het volgende te koop: 2 keer nieuwe reepjes van 1GB voor ongeveer 14 euro. Ik wil dus totaal 4 GB geïnstalleerd in mijn computer hebben.
Vraagje echter die ik wil weten is, is het wel nodig? Zal ik het effect ervan wel zien op Win-7 zelf of eventuele software/games?
Of is 4GB gewoon te overkill oftewel onnodig, en zal ik het liever maar houden bij 2 GB?

Dit zijn de reepjes:
http://www.ebay.com/itm/New-1GB-PC2-6400-DDR2-800-Low-Density-800MHz-Desktop-Memory-240PIN-RAM-DIMM-/151124856427?pt=US_Memory_RAM_&hash=item232fbe4e6b

Laatst bewerkt:
Je hebt een 32 bits systeem, die gebruikt max 3 GB van de 4 GB...
Alleen een 64 bits systeem kan de 4 GB aan...
Het zal iets verbeteren... maar verwacht geen hele grote wonderen.
Ik heb een vergelijkbare laptop... daar heb ik een niet al te dure SSD ingezet ....dat scheelt veel meer...

Als je extra geheugen koopt moet je ook letten op de snelheid en welke ddr het is. Meestal wordt geheugen in 1 keer gekocht zodat het allemaal dezelfde balkjes zijn.

ik weet niet hoe handig je bent, maar als je zin en tijd hebt kun je windows 7 64bit op de pc zetten.
hoewel windows 7 ook met 2gb werkt, is 4gb ook het minimum wat microsoft aanraad.

dus wil je snel een kleine upgrade zonder werk dan zou ik er 3gb indoen, maar wil je met iets meer moeite, iets meer dan zou ik 4gb nemen.

Gewoon op 2GB blijven. Voor standaard gebruik van win7 32 bit is dat voldoende. Pas als er moderne games, met zware grafische toestanden, op gedraaid moeten worden (of grafisch ontwerp) dan is meer geheugen belangrijk.
Windows 64 bit moet je niet doen met 4GB. 64bit Windows draait pas lekker bij 6GB of meer.
Een heel goeie suggestie is die van Andre@home: een SSD erin. Dat geeft pas echt een performance boost.

Ondersteunt mijn moederbord het volgende schijf?
http://www.mycom.nl/componenten/solid-state-drive/10480/sandisk-standard-128gb#product-collateral

of deze:
http://www.mycom.nl/componenten/solid-state-drive/222229/crucial-m500-120gb

Het zijn dus beide SATA 3 - SSD Schijvem.
En als ik mijn moederbord opzoek op Google.nl "HP 0AA8h", dan staat er in de handleiding dat alleen SATA 1/2/4 wordt ondersteund. En SATA 3 staat er niet bij. !?
Dus ik heb nou geen flauw idee, wat ik moet zoeken en waar. Of heb ik nou niet goed gekeken?

Misschien jullie idee?, ik heb vrijwel veel gelezen maar ben niet echt tot een conclusie gekomen.
Mijn computer merk/model is "HP DC7800 sff" & het moederbord type is "HP 0AA8h"

Laatst bewerkt:
Dus ik heb geen mogelijkheid om een SSD te installeren? Ook niet met een zogenaamde PCI-Card die SATA-3 aansluitingen heeft?

Laatst bewerkt:
Gaat die prijs van 50 euro inmiddels al aardig omhoog....
Maar....
a. past zo'n pci
b. kan die zo'n snelheid aan
c. is die duur?

Heb lekker afgelopen dagen eens goed gelezen. Dus de techneut in me is wakker, en ben dus op het volgende gekomen:

A. Handleiding zegt van wel, maar ik heb een Smart Factor Type behuizing. Dus praktisch gezien past een grote type "PCI-Card" niet in.
B. Waarschijnlijk niet, de meeste PCI slotjes kunnen maar 150 MB per seconde bufferen. (Zonde van een SSD).
C. Een PCI Card is goedkoop, maar een SSD niet. En gezien A+B ^^ lijkt het me toch onhandig om er een te halen.

Conclusie: A+B+C=D
D. Dus niet nodig, gewoon zo laten. Ben er blij genoeg mee.

Bedankt voor jullie hulp. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan