• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog een aantal waarden optellen met de SOM.ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReijerdH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Goedenavond,

Voor onze online race league kwam ik dit Excel sheet tegen, het enige wat ontbrak was het maken van een optelling van de reverse grid uitslagen die lopen van cel O28 t/m BH28. Ik heb geprobeerd om de waarde toe te voegen aan de formule in cel C6 een deel van de formule te herhalen van =SOM(CG6:DB6)+SOM.ALS(O$26:CA$26;L6;O$27:CA$27)-RIJ()/10000 in =SOM(CG6:DB6)+SOM.ALS(O$26:CA$26;L6;O$27:CA$27)+SOM.ALS(O$28:CA$28;L6;O$29:CA$29)-RIJ()/10000 maar dat werkt niet.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij te kijken hoe het wel werkend te krijgen is?

Alvast hartelijk bedankt,

Reijer

Bijlagen

Deze lijkt mij ok:
Code:
=SOM(CG6:DB6)+SOM.ALS(O$26:CA$26;L6;O$27:CA$27)+SOM.ALS(O$28:CA$28;L6;O$29:CA$29)-RIJ()/10000
Wat werkt er niet?

Hij telt de waarde van de laatste rijen O28 t/m BH29 (reversed grid) niet op bij de rijder in cel C6. Terwijl hij de rijen van de snelste ronde O26 t/m BH27 wel optelt. Ik heb de cel O26 gekopieerd en in cel O28 geplakt, misschien is dat niet goed?

De sheet behoeft wat uitleg wat mij betreft. Het is een brei van getallen en formules.

Wie moet die 5 punten van Betman74 erbij krijgen?

Die 5 punten moeten worden opgeteld bij de score in cel D12 net zoals het punt van de snelste ronde nu in D12 wordt bijgeteld. Als je de score van de snelste ronde weghaalt zakt de score in D12 1 punt. Met de score van Reversed Grid gebeurt niets als ik Betman74 aanklik.

Ik hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen uitleggen en bedankt voor je hulp zover.

Bijlagen

• Betman puntentelling met snelste ronde.jpg
    Betman puntentelling met snelste ronde.jpg
    10 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan