• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nog een andere X formule wijzeging

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
=ALS(BB13="AF";"AF";ALS(EN(BL13>=3;BL13<=11);"x";"")) DEZE WERKT

ZET IK BJ13<=2; ER TUSSEN ZOALS HIER ONDER DAN DE UITKOMST IS LEEG MOET X WORDEN

=ALS(BB13="AF";"AF";ALS(EN(BJ13<=2;BL13>=3;BL13<=11);"x";""))

Wie kan helpen

MVG mr0007

mr0007,

Als je er dit van maakt?
ALS(OF(BJ13

Sorry;
Volgens mij heb ik de vraag niet goed gelezen en zal mijn voorstel wel fout zijn.

Laatst bewerkt:
ja Werkt dank u wel
kan iemand ook nog helpen met deze formule, zelfde probleem komt op leeg uit, omdat ik ook hier BJ13<=2; tussen heb geplaatst
ik zelf ben er niet goed in, ik probeer wel uit maar ik krijg leeg als uitkomst

=ALS(BB13="AF";"AF";ALS(EN(OF(AR13="M";AR13="V");BJ13<=2;BL13>=3;BL13<=11);"x";""))

MVG mr0007

Met de formule is niets aan de hand. Dat de uitkomst leeg is heeft te maken met de voorwaarden en de waarden die in de cellen staan. Zonder voorbeeldje en wat de uitkomst wel zou moeten zijn kan ik er weinig mee. Wel een kleine tip als je een "lastige" formule plaatst gebruik dan even de cellen A1 t/m bv E1 voor de waarden. En zet de formule dan in A2. Dan is het voor de helpers wat makkelijker om even te kijken waar het fout gaat.

ik moet even nadenken hoe ik een voorbeeld maak, er zijn namelijk meerdere bladen verbonden met elkaar, doe ik de formules op een blad, vallen andere gegevens weer weg,
MVG mr0007

Is ook wel errug ingewikkeld. In het voorbeeldje kan je zien dat werking van de formule juist is. In de eerste rij staan jouw cellen. In de tweede rij de waarden waarmee je de formule in A3 kan testen. Als de uitkomst dat is wat je wil kan je deze vrij eenvoudig in jouw originele cellen toepassen.

Bijlagen

ik heb er nog iets tussen gevoegd, en een haakje verplaatst, en nu begint ie wel te werken

=ALS(BB13="AF";"AF";ALS(EN(OF(AR13="M";AR13="V";BJ13>=2;BJ13<=250);BL13>=3;BL13<=11);"x";""))

ik had eerst dit tussen gevoegd BJ13>=2; dat ging niet

nu heb ik er dit tussen gevoegd ;BJ13>=2;BJ13<=250 en een haakje verplaatst, nu moet ik even afwachten, aan het eind van het tweede kwartaal moet het een bepaalde uitkomst hebben,
dan pas weet ik of het goed is, uitleg wat ingewikkeld, sorry ik kan het even niet eenvoudiger uitleggen,

dank u wel voor de reacties en hulp

ik zet deze daarom op opgelost

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan